A világ egy gyönyörű pontján egy napfényes mediterrán városban, amelyet úgy hívnak, hogy Marabella éppen gőzerővel zajlik a megújult, 2019-es Ducati Diavel S bemutatója. A motor már csak külső megjelenése jogán is sorra nyeri el a szépségre és erőre fogékony bájkerek szívét. 2010-es megjelenése óta nevezték már cruisernek, power cruisernek, sport cruisernek. Aztán a világ rádöbbent, hogy úgysincs megfelelő szó erre az éppen kitörni készülő bika energiáival átitatott jószágra. Ez egyszerűen csak a Diavel, amiről a szerencsések akik már vezették azt mondják, hogy a külleme, a tömege, valamint a 240-es hátsó kereke ellenére egy igazi kanyarvadász.
Az 1260-as Multistradaban is muzsikáló 1.262 köbcentiméteres Testastretta
DVT 90 V-twin, változó szelepvezérlésű motorblokk 159 lóerőt ad le 9.500-as fordulatszámon, továbbá 129 newtonméteres forgatónyomatékot, amikor 7.500-at forog percenként a főtengely.
A megújult bringa az XDiaveltől megörökölte annak a TFT kijelzőjét, a három üzemmódot (Sport, Touring, Urban), valamint a Ducati DMS multimédia rendszert.
Az “S” változatot gyorsváltóval, teljesen állítható, 48mm-es Öhlins villákkal, a felsőpolcos M50-es monoblokk Brembo féknyereggel és rettenetesen szexi, 10 küllős felnikkel adják.
Motorblokk: | Ducati Testastretta DVT 1262, 90°-os L-Twin, hengerenként 4 szeleppel, dupla gyújtógyertyával, folyadékhűtéssel, DVT változó szelepvezérléssel |
Hengerűrtartalom: | 1.262 köbcentiméter |
Furat x löket: | 106 x 71,5 mm |
Kompressziós arány: | 13,0 : 1 |
Teljesítmény: | 159 Le (117 kW) @ 9.500 rpm |
Nyomaték: | 129 Nm @ 7.500 rpm |
Üzemanyag ellátás: | Bosch elektronikus befecskendezőrendszer |
Kipufogó: | 2-1-2 rendszer beépített katalizátorral és lambdaszondával, kettős aluminium dobbal |
Váltó: | 6 sebesség, DQS gyorsváltóval |
Fokozatok: | 1=37/15, 2=30/17, 3=27/20, 4=24/22, 5=23/24, 6=2 |
Primer hajtás: | Egyenes fogazású kerekek, arány: 1,84:1 |
Véghajtás: | Lánc, elöl 15 fogszámú, hátul 43 fogszámú lánckerék |
Kuplung: | Nedves, többtárcsás, hidraulikus munkahengerrel, Self-servo, csúszó |
Váz: | Térhálós acélcső |
Első felfüggesztés: | Öhlins 48 mm-es fordított, teljesen állítható USD villa, TiN bevonattal |
Hátsó rugóstag: | Teljesen állítható Öhlins monoschock, egykarú alumínium lengőkar |
Rugóút (Elöl/hátul): | 120 mm / 130 mm |
Első villaszög: | 27° |
Ülésmagasság: | 780 mm |
Első fék: | 2 x 320 mm-es félig úszótárcsa, radiális rögzítésű Brembo M50 monoblock 4 dugattyús féknyereg, Bosch Cornering ABS Evo |
Hátsó fék: | 265 mm-es tárcsa, 2 dugattyús Brembo féknyereg, Bosch Cornering ABS EVO |
Első gumi: | Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 |
Hátsó gumi: | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »