Miért is használunk egy motoron különféle kamerákat? Sokféle céllal. Van, aki az utazásait szeretné megörökíteni, hogy a két hetes túra után élményeit egy nyálcsorgató rövidfilmbe vágja össze. Másik két hetes munkával – de ez részletkérdés. 🙂 Mások motovlogot készítenek napi közlekedésükből. A harmadik csoport pedig simán biztonsági okokból kameráz, mert szeretné, hogy ha valaki nem adja meg neki az elsőbbséget, ő ezt bizonyítani is tudja. Ami egy sávváltási afférnál enélkül elég nehéz – ha nincs sok-sok tanúd, általában viselheted a saját károdat. Mindezen kihívásokra ad egy lehetséges megoldást az INNOVV kamera rendszere.
Alapvető kérdés, hogy hova lehet egy motoron tenni a kamerát? Nyilván alapvetően jó, ha előrefelé néz – így veheted a szerpentint, a tájat, satöbbi. A legjobb talán a sisakon – csakhogy ebben az esetben a tömeg mellett a légellenállásodat is negatívan változtatja meg. Arról nem beszélve, hogy a héjat semmiképpen nem furkálhatod át, így marad a ragasztás. A kamerák akkumulátorai azonban merülnek – így oda kell figyelni az időben történő cserére is. Jó megoldás lehet a Sena kommunikációval egybeépített kamerája, mert azzal legalább két legyet ütsz egy csapásra.
A motoron elhelyezett kamera esetében már könnyebb megoldani a folyamatos tápellátást – de sok készülék esetében még mindig bajos. Meg maga a kamera túl nagy, nehéz jól felszerelni. Ezért közelítette meg a kérdést az INNOVV erről az oldalról. Szétszedték a rendszert alkotóegységekre. Van egy központi dobozka, amelyben összefutnak a jelek, illetve amiről indítható és megállítható a felvétel. Meg van maga a kamera, amit aztán tehetsz több helyre is a vason. Sőt, létezik a rendszernek olyan kivitele is, amely egyszerre veszi két külső objektív képét, vagyis szinte 360 fokos felvételt rögzít a szerpentines csapatásodról.
Hazai forgalmazót egyelőre nem találtam. A cucc ára az Egyesült Államokban 228 dollár az egy kamerás rendszerre és 338 a két objektívesre. Persze a 64, illetve 95 ezer forint soknak is nevezhető – de ha egyszer ütnek el és te nem tudod bizonyítani ártatlanságodat, már megtérül. Olyan kiegészítő tudományokról nem is beszélve, mint a kiegészítőként telepíthető GPS modul vagy a WIFI kapcsolódás és telefonos vezérelhetőség. Aki azonnal kedvet kapott, itt találja az INNOVV valamennyi termékét árakkal együtt. További tájékozódáshoz pedig megnézhetsz egy rakat videót róla – a beszereléstől a felhasználói tapasztalatokig. A gyűjteményhez kattints ide.
Ui: a cikk írásának pillanatában nem működő weboldal közben feléledt, így a magyar árakat is megtalálhatod.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »