A konkrét tény annyi, hogy éppen napjainkban zajlik egy tárgyalás Párizsban. A FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) képviseletében Jacques Bolle elnökhelyettes, Jean-Pierre Mougin tiszteletbeli elnök (egyúttal a Francia Olimpiai Bizottság elnökhelyettese) és Thierry Michaud háromszoros triál világbajnok és a FIM Triál Bizottságának elnöke tárgyalnak. Partnereik a 2024-es Párizsi Olimpia szervezőbizottsága, ahol a Trial-E sportág felvétele a téma.
A NOB (Nemzetközi Olimpiai Bizottság) legfrissebb politikája elég egyértelmű. A 2016-ban kiadott és az első ízben a 2020-as Tokiói Olimpián alkalmazott irányelv szerint olyan sportág vehető fel az olimpiai programba, amely teljesíti az alábbi követelményeket:
A Tokiói Olimpián öt új sportág kap majd helyet ennek szellemében: baseball, karate, gördeszka, falmászás és szörf. Ebbe a sorba pedig a FIM meglátása szerint kiválóan illeszkedne az elektromos triál sport, amely valóban minden kritériumnak abszolút megfelel.
A folyamat persze nem lesz gyors – a NOB nem egy kapkodós szervezet. Döntés csak a 2020-as nyári olimpia után születik majd. A FIM azonban több vasat tart a tűzben: tárgyalásokat folytatnak a Tial-E felvételéről a 2021-es Világjátékokra és a 2023-as Európa Játékokra is. A sport számára egészen biztosan nagyon hasznos lenne, ha ezeken az eseményeken megjelennének a kétkerekűek is.
Zárszóként emeljük ki, hogy a Trial-E a gyártók fantáziáját is erősen mozgatja, vagyis tutira látnak benne eladási potenciált. Ezt bizonyítja a képeken látható Yamaha első elektromos triál motorja, a TY-E – de ha visszagondolunk a GasGas 2019-es modellpalettájának bemutatására, akkor ott is szerepel egy igazán izgalmasnak ígérkező eContact nevű modell. Utóbbi ráadásul teljesen széria, bárki által megvásárolható sportszerszám!
Cimkék:
Amerikában rekordtél van éppen. Nyilván nem ez az oka, de a Harley-Davidson legújabb videóit mind fehér talajon vették fel. Érdekesek lettek!
Elolvasom »Angliában összeeresztettek egy 600 lóerős AMG-t egy olyan épített különlegességgel, amit két Kawasaki Ninja blokk hajtott. Vajon melyik nyert?
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »