A motort azonban nem csupán erővel szerelték fel. A kifinomult szenzorrendszernek (IMU: Inertial Measurement Unit) köszönhetően dőlésszög-érzékelővel összekötött menetvezérlő elektronika és kanyar-ABS is van a fedélzeten. Hogy ne csak tempós legyen a haladás vele, hanem a célba érés esélyei is javuljanak.
A modellnek a Ducatinál megszokott módon létezik egy S kivitele is, amely Öhlins felfüggesztéseket és mindkét irányban működő gyorsváltót is kapott. Ami nem tér el, az a valamennyi Diavel esetében eddig is és ezután is jellemző, brutális – 240 milliméter széles – hátsó abroncs. A második generáció futóműve pedig már alapból is jobb lesz – a gyár ígérete szerint főleg a gyengébb aszfalton mutatott komfort javul.
Az első vásárlók február vége felé megkapják az 1’262 köbcentis szörnyeteget. Sajnos abban, hogy Magyarországon lesz egy elérhető tesztmotor a sajtó számára, ezúttal sem reménykedhetünk. Így marad a sóvárgás és az öröm, amikor egy-egy ilyen szörnyet látunk értő kezekben hasítani szerpentinen. Nekem volt hozzá szerencsém, így tudom: hiába a cruiseres sziluett, valóban egy, az olasz gyárhoz abszolút méltó kanyarvadász is a Diavel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »