A brit motorgyártás egyaránt túlélte a XX. század legmocskosabb vermeit és az új évezred elejének, a kétkerekű ipart kiemelten sújtó válságát. Sőt, a Triumph egész szépen kecmergett ki ebből az időszakból, a retró szelek pedig igazán kedveznek nekik. De a Norton is megtalálta a számításait a kisszériás, exkluzív modellek gyártásában. A szintén szigetországi Herald azonban egy másik szegmenst kíván kiaknázni. Stílusos motort a kispénzű embereknek!
Hiszen a brit motorok szinte lélekkel rendelekező egyéniségek – már ha leszámítjuk a képletből azt, hogy gépek. Csak éppen akármennyire is imádjuk őket, azt el kell ismernünk, hogy borsos áron kínálják őket. Hogyan lesz így fiatalos a lendület? Jóképű, fiatal reklámarcokkal nem lehet a végtelenségig elhitetni az emberekkel, hogy szabad lelkű surferek és belvárosi szakállas favágók motorjai ezek, ha a valóságban jómódú, pocakosodó menedzsereket lát az egyszeri érdeklődő a nyergükben.
A Herald célja az, hogy létrehozza a melósok kétkerekűjét. Persze ehhez nem árt némi csalás. A honlapjukon hiába igyekeznek jól szituált europid munkavállalók fotóival leplezni: ez bizony egy kínai gyökerekkel rendelkező motor. A kereken 45 lóerős (azaz A2-re optimalizált), 449 köbcentis, egyhengerest szorgos keleti mancsok szerelik össze.
Nem úgy a motor többi részét. Bár a cég az eddigi modelljeivel is jelen volt az Egyesült Királyság piacán, azok ázsiai kötődése sokkal jobban fel lett vállalva. Az új prototípust azonban úgy mutatták be, mint a Herald első brit építésű motorját. És valóban: a váz, a kipufogó, a sárvédők, a tank, az ülés mind helyi produktum. Ha az árakat valóban sikerül alacsonyan tartani, akkor az elképzelés akár még működhet is. Az elérhető árú, stílusos motor ideája hozzájárulhat ahhoz, hogy a motorozás újra népszerű legyen. Csak legyen jó és állja ki a megbízhatóság próbáját.
Cimkék:
A Maserati legendája négy keréken él, de természetesen akad olyan elborult motorépítő, akinek eszébe jut motort építeni egy blokk talján köré.
Elolvasom »Egy gyönyörűszép, hosszú osztrák alagút és egy KTM RC16 MotoGP versenybestia. Van olyan motoros, akinek ennél többet kell mondani?
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »