Minden rajongót szívesen vártak arra a rögtönzött kis összeröffenésre tegnap, amelynek során a Kawasaki legújabb kétkerekűit csodálhattuk meg. Ráadásul Magyarországon és élőben elsőként. Az Aegon által támogatott eseményen a motorok mellett nem csak forró csokival és pogácsával, hanem igazi retro piros paprikás és lilahagymás zsíros deszkával is fogadtak. Így még kellemesebb volt meghallgatni a rövid előadást, amelynek végén a leleplezések is sorban megtörténtek.
Elsőként természetesen a legújabb ZX-6R került a középpontba. A közepes szupersport-motor történetét is röviden megismerhettük. Kiderült, miért jó a 636 köbcentis blokk és honnan a márka mára hagyományossá vált lime-zöld színe. Előbbi magyarázata a jobb utcai használhatóság, utóbbié pedig egy hajdani elnézés. Történt ugyanis, hogy a futamgyőztes Kawát a sportbírók második helyre sorolták egy ugyanolyanra fényezett rivális mögé. Akkor kevertek egy olyan árnyalatot, amit semmivel nem lehet összetéveszteni. Azóta sem…
A ZX-6R legújabb, 2019-es változata is kiemelkedően céloz azokra a motorosokra, akik hangsúlyosan szeretnék közúton is használni az egyébként pályán is kiválóan muzsikáló típust. Nekik kedvez a KIBS integrált fékrendszer, a KTRC menetvezérlő-elektronika, az ECO üzemmód (ezt versenypályán tuti nem használja majd senki…) és számos, kimondottan hosszabb túrákhoz való kiegészítő. De meg kell említeni a KQS gyorsváltót, a Showa BFF nagy dugattyús teleszkópokat és a Nissin Monobloc első fékeket is. Akit megmozgat ez a kategória, annak érdemes szemügyre venni a zöldek 636 köbcentis és 130 lóerős újdonságát.
A világszerte egyre népszerűbb A1-es kategóriában is két újdonsággal rukkolt elő a Kawasaki. A Ninja 125 a burkolt és sportos felépítésű gépek iránt lelkesedő, míg a Z125 a csupasz masinák iránt rajongó fiatalok – hiszen ők az elsődleges célcsoport – kegyeire játszik. Értelemszerűen mind a két masina egy hengeres és 15 lóerős, és belépő szintjük ellenére a márka innovációiból sokat megtalálunk bennük.
A Ninja 125 esetében érdemes megemlíteni a jellegében a H2-éhez hasonlító rácsos vázat és a keskeny, a Kawasaki gyári versenymotorjai által inspirált felépítést is. A Z125 viszont a márkánál varázsszónak számító – a Z650-nél már találkozhattunk vele – Sugomi design és a minimalista stílus jegyében fogant meg a tervezőasztalon. Azon szerencsés tinik, akiknek szülei büdzséjébe belefér egy ilyen motor, alighanem igen boldog képviselői lesznek saját korosztályuknak!
A 2019-es modellévre a márka nagy túramotorjainak egyik meghatározó képviselője, a Versys 1000 is megújult. Az alapfilozófia nem változott: elöl-hátul 17 colos kerekek igazi, aszfaltos kanyarvadászatokra való méretű gumikkal és sima járású, 120 lóerős soros négyhengeres erőmű alkotják a típus gerincét. Amit pedig a motorkerékpár-ipar ma fel tud vonultatni, abból rengeteg hasznos megoldás segíti és óvja a nagy Versys haladását.
Választható teljesítmény-módok, sebességtartó automatika, három üzemmóddal rendelkező menetvezérlő elektronika, KQS gyorsváltó, rásegítő- és csúszókuplung, valamint KECS rendszer. Utóbbi nem nutellás kekszet takar, hanem olyan elektronikus futómű-kontrollt, amely a csillapítást valós időben az útviszonyokhoz és a motorozási stílusodhoz állítja. Így minden méter és kanyar biztonságosabb és élvezetesebb is lesz egyben.
Cimkék:
Nem elég a láthatósági mellény? A Held emelt a téten LED-es világítást kínál azért, hogy a motorosok ne csak lásson, hanem látszódjék is.
Elolvasom »Elektromos és oldalkocsis? Nyilvánvalóan csak és kizárólag az Ural főhadiszállásán lehetnek olyan elborultak, hogy ilyet kitaláljanak.
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »Hatalmas felzúdulást keltett motoros körökben a Levegő Munkacsoport ötlete: tiltsuk ki a robogókat Budapestről.
Elolvasom »Túlzás nélkül mondhatjuk: egy tényleg baráti társaság gyűlt össze, hogy bő 140 motorral induljunk neki az Onroad.hu Évadnyitó gurulásnak.
Elolvasom »