A fantázia hasznos. Az utóbbi 15-20 évben sorra bizonyították be tudományos módszerekkel, hogy a szabadon eresztett képzelőerő jó hatással van az ember intellektusára, kreativitására és hatékonyságára. Az okos embereket is könyvek társaságában képzeljük el és nem filmekkel csurig torrentezett HDD-vel a kézben, hiszen a gondolatokhoz szükséges teremtő erőt az előbbiek segítségével lehet csiszolni. Az ábránd pedig időnként tettre sarkallja az embereket. Például azt a kelet-angliai Harley-Davidson kereskedésben dolgozó fickót, aki korábban már eljátszott azzal, hogyan mutatna a Vespa, ha nagymotorokat is gyártana, vagy éppen, hogy milyen lenne egy-egy autógyár motorja. Ezúttal megfordította a játékot és azt mondta, hogy lássuk a jellegzetes stíluselemeket, amiket egy-egy motorgyártó vállalat használ és ültessük át, hogy milyen autó lenne belőlük.
Ez a Ducati formanyelvvel rendben is van. A középre húzott kipufogóval, a földet szimatoló orrésszel azonnal látjuk, hogy ez kiknek is lenne a műve. Még a bukócső formája is rezonál az olaszok térhálós vázával. Valóban pofás kis aszfaltszaggatónak tűnik. Az ihletet ehhez a rajzhoz a Ducati Diavel adta és talán az Ariel Atom.
A hat rajz közül talán az Aprilia külleme a legkifinomultabb, talán ezzel esett legkevésbé túlzásba a tervező. De, hogy miért egy off-road tematikájú négykerekűre esett a választás, arra nem sikerült rájönnöm. Talán a Dorsoduro 900 jelentette az alapot.
Ezúttal kicsit söprögetett a tervező a saját háza táján is. A Harley-Davidson a valóságban, saját terepén sem vádolható meg azzal, hogy produktumai összetéveszthetőek lennének bármi mással.
Ezzel a hotrod tematikával teljesen ráéreztek a HD esszenciára, és még olyan apróságokra is futotta, mint a legtöbb gépre utólagosan felkerülő bőrtáska, ami ezúttal is visszaköszön.
Ehhez a muscle car megjelenéshez elfért volna némi magyarázat is. Hiszen amennyire brit a Triumph motorgyártó vállalat, annyira amerikai ez a küllem. De nem kaptunk útmutatást, így aztán legfeljebb találgatni tudunk. Az én tippem pedig az, hogy az alapot a Bonneville Bobber Black jelentette. Szerintetek mi a megfejtés?
Oké, ez egyértelmű. A H2-höz nem csak formavilágában, hanem üzenetében is tökéletesen illik egy Lamborghini Aventador S Roadster koppintás. Sőt, egy kicsit inkább karikatúra. Hiszen mind a japán, mind az olasz gép nagyon erőteljes megjelenésű, feltűnő, bivalyerős ám ripacs villantómasina.
És végül hogyan is maradhatott volna ki a Vespa? Minden robogókat áruló motorgyártó brand leghipszterebbikének hangulatát remekül sikerült visszaadni négy keréken. A VW Bogár-szerű orrésszel együtt is olyan, mintha egy vintage sci-fi kelléktárából került volna elő. Ám ahogy a többi rajz esetében, úgy ebben sem kell túl komolyan venni ezt a galériát. Hiszen a valóságban látjuk, hogy azok a brandek, amik nem csak kettő, hanem négy keréken is jelen vannak – pl. Honda, Suzuki vagy BMW -, azok esetében átfedés szinte nem is létezik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »