Természetesen a BMW is előállt a maga újdonságaival. Egy kicsit meglepték a sajtót és a világot korábban, hiszen előzetesen mindenki arra számított, hogy az Intermot kiállításon fogják bemutatni a következő évi modelljeiket, hiszen annak mégiscsak Köln az otthona. Mégis a milánói motorshownak van akkora presztizse, hogy inkább ekkorra tartogatták a lövedékeket – még ha a legnagyobbak egy részét korábban el is durrantották.
Az új BMW S1000RR tíz év után váltja az elődjét. A blokk 998 köbcenti, 204 lóerő és 112 Nm és végre pont került két pletyka végére. Az egyik a változó szelepvezérlés: a bajor rakéta megkapta a ShiftCam rendszert. A másik pedig a visszafelé forgó főtengely: ez nem került bele az új motorba, pedig tényleg az utolsó utáni pillanatig számítottunk rá.
Ezért természetesen kár, nagyon érdekes lett volna látni, hogy egy nagy, pengeéles sportmotort mennyiben változtat meg a megszokott iránnyal ellentétesen pörgő tengely a mindennapok valóságában. Azonban van új váz, ami a BMW szerint jobb kezelhetőséget biztosít a motornak. Elektronika terén természetesen toppon van, azonban érdekes, hogy a négy üzemmód mellett – rain, road, dynamic és race – elérhető három másik, de már felárért. Az új S1000RR pedig ezeken kívül is alaposan felextrázható. Lehet hozzá kapni félaktív futóművet, ami állítólag új szintet képvisel az elődjéhez képest. Ráadásul megjelenik a négykerekűek világában jól csengő “M-csomag”, aminek a tartalma még nem egészen világos, de szénszálas felniket és versenymatricát biztosan tartalmaz.
Az új, 1’254 köbcentiméteres boxer legnagyobb újítása, hogy a vezérműtengelyen két eltérő bütyökprofil található. Így, attól függően, hogy mire van szükség, kisebb és rövidebb szelepnyitással vagy hosszabbal és mélyebbel dolgozik az erőforrás. A két állás között a BMW vajpuha, szinte észrevehetetlen átmenetet ígér a 134 lóerős, 127 newtonméteres forgatónyomatékú motorblokktól.
A gyár ikonikus kalandmotorja a GS széria is megkapta a fent említett változó szelepvezérlésű blokkot, be is mutatta már korábban egy kerti partinak álcázott rendezvényen az RT-vel együtt. Azonban itt van most az Adventure kivitel is. Mint minden GSA esetében, ez ezúttal is hosszabb rugóutakat, komfortosabb pozíciót és nagyobb hatótávot és nagyobb off-road kompatibilitást jelent.
A GSA modell mellett megmutatkozott két másik modell is. Mindettő megkapta az új ShiftCam boxit. Fejlesztették a futóművüket és TFT kijelzőt kaptak. Az R1250R a legszebb naked hagyományokat örökíti tovább azoknak, akik szeretik a stílusos boxereket, de a NineT szériánál felhasználóbarátabb élményre vágynak. Az R1250RS pedig a fejidomos, még túrásabb változata. Az R modellhez elérhető egy új kormány, ami az eddigieknél sportosabb üléspozíciót biztosít a haladósoknak. Az RS pedig új LED-es fényszórót kapott.
A BMW bemutatta a népszerű C400X egy kényelmesebb, kirándulósabb kivitelét – innen is a GT, azaz Gran Turismo név. A középnehéz túrarobeszt ugyanaz a 34 lóerős egyhengeres hajtja, mint ami a C400X-et, és a váltó is megegyezik a testvérmodellben használttal.
Amiben különbözik, hogy extra szélvédelmet és kényelmi extrákat kap, hogy az embernek nagyobb kedve szottyanjon elugrani kirándulni, akár távolabbi helyekre is.
Cimkék:
Befutott néhány talján újdonság a Ducati standja tájáról. Az új Panigale V4R, a Hypermotard 950 és a Multistrada 950 is extra kívánatos.
Elolvasom »Bemutatkozott a nagyközönségnek a 2019-es KTM 790 Adventure és annak a terepszakos testvére, a KTM 790 Adventure R.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »