Bizony elérkezik lassan az idei MotoGP szezonnak a vége. Mindannyiunk meglepetése, hogy ez akkor történik, amikor még javában olyan idő van, ha kinézel az ablakon, akkor lazán kitolod a paripát egy körre. Nem ezt szoktuk meg: az év utolsó előtti futama idején már korántsem pólóban szoktunk az étterem teraszán üldögélni és mondhatnánk, hogy kedvünkre való dolog ez, de könnyebb lenne őszintén élvezni, ha nem a természet küzdelmének sóhaja lenne a koratéli motoros szezon. A sepangi versenypálya körül azonban nem ilyen szokatlan ilyenkor a meleg, de az esős időszak sokszor okozott már kellemetlen meglepetést. Ezúttal is tartottak a délután közeledő égszakadástól a szervezők, ezért a futamot két órával előrébb hozták, hogy ne ismétlődhessen meg a silverstone-i fiaskó.
Az időmérőket követően nem várt nevek töltötték fel a rajtrács elülső szekcióját. Johann Zarcót Valentino Rossi követte és Andrea Iannone állt fel a harmadik helyre. Nem így alakult volna, ha Marc Marquez nem kap hat rajthelyes büntetést Andrea Iannone feltartásáért. Így ő visszaszorult a 7. helyre – na nem mintha ez hátráltatta volna bármiben.
A rajtot Rossi sokkal jobban kapta el, mint Johann Zarco, aki visszacsúszása ellenére vidáman és elégedetten motorozott a második helyen. Nem úgy, mint Andrea Iannone, akinek mostanában bizonyára nem Marquez a kedvenc kollégája. Hiszen még az első kör befejezte előtt egy pillanatra kibillent a spanyol fiú. Ő mentette a helyzetet, de a mögötte szorosan érkező Iannone megijedt az előtte kalimpáló motortól és a pillanatnyi kihagyás pont elég volt ahhoz, hogy ő végezze a sóderágyban.
Marquez könnyedén elgaloppozott Miller, majd az 5. körben Zarco mellett is, amivel feljött a második helyre. Mindezt azért, hogy utána tíz körön keresztül gyarkolatilag semmi ne történjen. A 15. körben elkezdte nyomasztani az élen álló Rossit. Ezen a ponton éppen arra gondoltam magamban, hogy “sok sikert, tesó.” Az olasz legenda szinte a magabiztosság és a kiegyensúlyozottság szobrának tűnt az első helyen. Négy körrel a vége előtt mégis kicsúszott a Doktor, aki ugyan visszaállt a versenybe, de pontot nem vitt haza.
Marquez így kényelmesen beért az első helyen. Az utolsó körökben a mostanában kifejezetten jól menő Suzuki rakétáit begyújtotta Alex Rins. Zarco nem ágált sokat ellene, amikor az utolsó körben megelőzte őt és ezzel átadta a második helyet. Így is láthatóan boldog volt a dobogó harmadik fokán.
Fotó: AFP / MotoGP
Cimkék:
Jövő héten nyitja meg kapuit a legnagyobb 2018-as európai motoros seregszemle, a milánói EICMA show. Sok izgalom várható, kicsit latolgassunk.
Elolvasom »Talán nem a Ducati az első név, ami eszedbe jut, ha MTB kerékpár vásárlásán töröd a fejed, pedig könyékig benne vannak a bicaj bizniszben.
Elolvasom »Túl vagyunk a 2019-es év első kellemes, napos hétvégéjén. Több motoros baleset történt, ami felvet néhány kérdést a motorozással kapcsolatban.
Elolvasom »Visszatérünk az aszfaltra, de egyelőre semmilyen vészhelyzetről nincs szó. Mielőtt odaérne a sorozat, beszéljünk az általános fékkezelésről!
Elolvasom »Saját motorom egy BMW F800GS. Ezzel derítjük ki, megéri-e beruházni egy Wilbers progresszív első rugóra. A véleménynél beszédesebb a videó.
Elolvasom »Nem csupán a kedvezményezett jótékony szervezeteket támogatja a Kawasaki: belépésükkel a motoKvíz minden résztvevője csak nyerni fog!
Elolvasom »