Mostantól viszont a terepesebb irányba kacsingatók is megtalálják a számukra leginkább megfelelő modellt a TRK502X személyében. Hullámos féktárcsa, haspáncél, feljebb elvezetett kipufogó, magasabb ülés, másmilyen dekor mellett fontosak a küllős kerekek is, amelyeken elöl 110/80R19, hátul 150/70R17 Metzeler Tourance gumiabroncsok feszülnek. Tesztje rövidesen érkezik!
Kipróbálható volt az ugyanezen blokkal szerelt és igazán guszta megjelenésű csupasz Leoncino (teszteltük, katt ide!) és a szintén új Leoncino X is. Utóbbi többletfelszereltsége a hullámos féktárcsán és a küllős – elöl 19-es! – kerekeken kívül a szintén Metzeler abroncsok, amelyek méretükben a TRK502X-ével egyeznek meg. A modell sajátossága a fazonhoz képest szokatlanul magas üléspozíció is.
Relatíve fontos, mégis méretét tekintve apróságra szeretném felhívni a figyelmet az utolsó bekezdés előtt. Észrevettétek, hogy több modellnél (például a 302R, a TRK502, az 502X) a hátsó emelőszem az alapfelszereltség részét képezi?
Valóban nem egy nagy terjedelmű extra, de a Benellinél magasabb árfekvésű motoroknál sem megszokott – ugyanakkor számos előnye van, ha egy gyártó ezzel együtt adja át a gépet a tulajdonosnak.
Legutolsóként ejtsünk szót a sokak által kritizált TRK502 és 502X bukókeret létjogosultságáról. A bukókeret a legtöbb motornál a nagyobb értéket jelentő egységeket (blokk, hűtő) védi. Viszont a fék- és kuplungkar, a pedálok, az irányjelzők, a kormányvég általában hamarabb sérülnek. A borulások, eldőlések jelentősebb része kisebb sebességnél vagy álló helyben történik – sőt, valószínűleg többnyire sík terepen és szilárd útburkolaton.
A TRK-t a kérésemre lefektettük az oldalára, így egyértelműen látszott: ez mindent véd és a fent említett élethelyzetben tökéletesen teljesíti a számára kijelölt feladatot. Hovatovább a normál méretű oldaldobozokat is megóvja. Amennyiben pedig kiegészítő lámpa felszerelésére keresel pontot rajta, egyértelműen adja magát a helyzet.
Jómagam is erre a motorra voltam kíváncsi, így egy rövid tesztkörre elvittem.Az ülés és a felfüggesztés puhának tűnt, a lábtartók nagyon elől voltak, a kuplungkar nekem rövid. Saját NC750S-emhez képest ennyi tűnt fel – ár/érték arányban azonban egy totál verhetetlen motor, így vélhetően hamar megszoknám a fenti eltéréseket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »