Az rendben van, hogy minden jel arra mutatott az elmúlt héten, hogy péntektől fájdalmas búcsút kell vennünk a motorosoknak kedvező száraz időtől. Ezt mi is megírtuk, de legyünk őszinték: ezt senki nem úgy gondolta, hogy a Brit Nagydíj lesz ennek az áldozata. Márpedig azokkal együtt hiába vártuk a tegnapi MotoGP futamot, akik a hideg és esős idő elől menekülve bekuckóztak egy pokróccal a fotelbe a nappaliban. Persze először csak arról volt szó, hogy egy kicsit csúszik a menetrend, de végül az egész versenyt lemondták, minden kategóriában.
Természetesen joggal merül fel a kérdés: miért lepte meg a verseny szervezőit, hogy Angliában esik az eső? Persze szó sincsen arról, hogy ne számítottak volna csapadékra, hiszen megszámlálhatatlan futamot rendeztek már ilyen körülmények között. A kutya ott lehet elásva, hogy az idei szezonra újraburkolták a legendás versenypályát, hiszen korábban nagyon hepe-hupás volt. Ennek eredményeképpen a versenyzők beszámlói szerint valahogy méginkább az lett, ráadásul az esővíz elvezetésének hiányosságai összességében alkalmatlanná teszik az aszfaltcsíkot egy motorverseny levezetésére ilyen időjárási feltételek mellett. Sajnos ez csak most derült ki.
Pedig nem arról van szó, hogy az évszázad vihara lecsapott volna, csupán egy kitartó, közepesen erős esőzés kapta el a környéket. A versenypályából mégis medence lett, de olyan, hogy még a Safety Car is nehezen maradt fent a pályán. El lehet képzelni, hogy milyen vége lett volna, ha a bivalyerős királykategóriás gépek elkezdenek aquaplaneingelni. A Moto2 és Moto3 pilóták egy darabig még reménykedtek, hogy legalább őket szélnek eresztik, hiszen kisebb a tempó és vékonyabbak a gumik. De végül az a döntés született, hogy ha a versenyzés nem biztonságos, akkor senkinek nem az.
Megoldásként felmerült, hogy a futamot végül tegnapról átcsúsztatják a mai napra. Ezt végül nagyon hamar cáfolták. Az indoklás szerint részben azért, mert a pályabírókra ma már máshol van szükség. De a valódi ok valószínűleg sokkal inkább ott keresendő, hogy jelentős nézőszámveszteség mellett kellene levezényelni az eseményt. Másfelől a csapatoknak is nagy többletköltséget jelent plusz egy napot ráhúzni a kinttartózkodásra, amit így természetesen nem támogattak. Az indulás ötletéért a versenyzők sem voltak oda: egyedül Jack Miller és Johann Zarco voltak azok, akik minden áron rajtolni szerettek volna.
Cimkék:
Ha nem hiányzott más a boldogsághoz, csak egy doboz sör, amin a Harley-Davidson logója feszít, akkor mostmár ilyen is van.
Elolvasom »A Yamaha három kilós, sportos kisgépét a mai piaci elvárásokhoz igazítják, de még az is lehet, hogy R4 lesz az R3-ból.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »