A 600 köbcentis sportmotorok világát egészen egyszerűen kinyírták a környezetvédelmi előírások. Az üvöltő, sornégyes gépek pedig még azoknak is hiányoznak, akik alkatuk vagy mentalitásuk miatt a közelébe sem mennek egy ilyen járgánynak. Nem csoda, hiszen tizenéves korunk vége felé mi is százszor és százszor ütköztettük sziklaszilárd – ám teljesen fogalmatlan – véleményünket, hogy eldöntsük a haverokkal, hogy a CBR600RR, a ZX-6R, a GSX-R600 vagy az R6 a király. Persze ezeknek mindig az lett a vége, hogy valaki bedobta a Hayabusa nevet és a vita egy egészen más dimenzióba lépett. De ettől függetlenül elsősorban ezek a nevek szőtték át hormonfűtötte késő-tinédzseréveinket.
Ma már olyan erre visszaemlékezni, mintha egy régi dicső kor romjain keseregnénk, hiszen a hatkilós sportgépek még műfaj szinten is pengeélen tangóznak. A Kawasaki még nem adja fel, ők piacra dobják a frissített ZX-6R-t, bízva abban, hogy új életet lehelnek a kategóriába. A Yamaha is költött a YZF-R6 megújulására. A Suzuki már régen elengedte a GSX-R600-at, a Honda pedig egészen egyszerűen feltette a kezét CBR600RR ügyben.
Az amerikai környezetvédelmi hivatalnál ugyanis bejegyeztették, hogy jövőre forgalmaznának CBR600RR-t, de náluk jelenleg is kapható a típus. Ráadásul az is kitűnik, hogy a dokumentumokba bejegyzett teljesítményadatok semmilyen változást nem mutatnak. Tehát annak az esélye, hogy a Honda visszahozza Európába a közepes Cibrit 2019-ben, gyakorlatilag zéró, hiszen az nem felel meg az Euro4 szigorú normáinak.
A reményt azonban nem szabad teljesen feladni. A Honda boszorkánykonyhájában csak főzhetnek valamit, hiszen a teljesítményadatok lehet, hogy változatlanok, de vannak jelek. Csupán egy apró utalás arra, hogy valami változás közeleg, de mégiscsak történik valami. A környezetvédelmi hivatalhoz beadott dokumentumok egy motor átlagosan megterhelt tömegét kell, hogy tartalmazzák. Tehát sofőr, üzemanyag és egy kis csomag. Ez alapján pedig a 2019-es ABS nélküli változat valamiért 10 kilogrammal könnyebb elődjénél. Az ABS-es verzió viszont maradt megterhelve 280kg. Innentől kezdve lehet találgatni, hogy mi a jelentősége ennek a tömegcsökkenésnek, vagy egyáltalán van-e neki.
Cimkék:
Végre újra sornégyes, hatkilós sportmotorral próbálkozik a Kawasaki az új ZX-6R személyében, amit hamarosan be is mutatnak.
Elolvasom »Elkészült a Triumph Moto2-es kategóriába szánt versenygépe. Nagyon megéri végignyálazni az arról készült fotókat.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »