A világ egyik legérthetetlenebb történelmi ténye, hogy nem az olaszok találták fel a café racer stílust. Pedig aki ivott már Olaszországban igazi olasz eszpresszót, az valószínűleg csodálkozott már el a kávé iránti hozzáértésükön és szenvedélyükön. Azt pedig még a műszaki nehézfiúk is elismerik, hogy ha egy jármű szépségét akarjuk megcsodálni, akkor az olasz dizájnerek munkái között érdemes kutakodnunk. Ezt a kettőt összevetve hogyan eshetett meg az a blama, hogy a múlt legmenőbb stílusát – ami szépen átszivárgott a jelenbe – az angolok találták ki? Akárhogy is, az olaszok azért tudják, hogy mitől döglik a légy. Itt van például egy gyönyörű Moto Guzzi CR950. Erre a névre még visszatérünk.
A Stile Italiano valójában nem is motorépítő cég. Na persze nem mintha nagyon távol lennének a területtől. A mindössze 19 éves műhely felsőkategóriás veteránjárművekkel és azok felújításával foglalkozik. Járt már a kezeik között Virginio Ferrari Ducati 900NCR-je, egy Moto Guzzi 850 LeMans MkI és kölönleges, atyaúristen kategóriás Vespák, Bimoták, Benellik. És akkor ezek még csak a kétketekű vasak. Persze, mi motoros portál vagyunk, de azt gondolom, hogy a mi olvasóink közül is sokak szíve megdobban, ha azt mondom: Ferrari Testarossa, Porsche 911 Turbo vagy éppen Plymouth Barracuda.
Inkább csak kattintsatok ide. De csak óvatosan, mert könnyen beszippant a képgalériájuk. A műhely dolgozóinak azonban van még egy remek szenvedélyük. Az elképesztő veterán vasak felújítása mellett olyan café racereket dobnak össze, hogy attól bárki maga alá csinál.
Hiába az olaszos patriotizmus, a srácok igazán szeretik a japán gépeket is. Így fogtak egy 1975-ös Moto Guzzi 850 T3-at és átépítették a Honda legendás versenymotorját a CR750-et alapul véve. Így egy igazi fúziós, tengelymotort hoztak létra a hetvenes évek versenygépeinek stílusában.
Először is modernizálták a futóművet, bár ezt sajátosan értelmezték. Az hetvenes évekből származó első villát kicserélték egy nyolcvanas években használatos darabra. A hátsó rugókat pedig ritka, FOX légrugós egységre cserélték. Az első féket a korszak legdurvább dobfékére váltották. 300 milliméteres Fontana magnézium dobot raktak fel, amilyet eredetileg a hatvanas évek Triumph Trident versenymotorokon használtak.
A klasszikus elrendezésű Moto Guzzi blokkot egy alaposan átfaragott CR750 vázba pakolták be. Persze az erőforrést sem hagyták voltozatlanul. Az öreg blokkot felújították és egyben 950 köbcentiméteres űrtartalomig fúrták. Új hengerfejeket raktak rá, Dyna gyújtásrendszert, a 30 milliméteres Dell’Orto VHB karburátorokat pedig 40 milliméteresre cserélték. A gázok pedig egy a motor hasa alá vezetett Virex rendszeren keresztül távoznak – nyilvánvalóan mesébe illő hangok keretében.
Képek: Max Trono
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »