A Suzuki jelenlegi szerepe és rendeltetése a motorkerékpárok piacának vad prérijén finom kettősségbe burolózik. A modern éra felhozatalában nehezen találják meg azt a piaci rést, amivel igazán meg tudnák határozni a saját identitásukat. Persze a motorjaik jók – ki vitatná ezt? Csak éppen az a a bizonyos különleges felhang hiányzik, ami miatt emlékeznünk kellene majd húsz év múlva a hamamacui gyár mai kétkerekűire. Az örökségükkel, a múlt varázslatos masináit körülölelő, mozgó történelemmel azonban példásan bánnak. Érdemes csak egy pillantást vetni a Vintage Parts Programjukra, ami eleve azért létezik, hogy segítsen az öreg Suzuki tulajoknak életben tartani a gépüket. Na de hogyan kerül képbe a GSX-R1000R?
A Vintage Parts Programme csapatának nevével fémjelzett Team Classic Suzuki volt az elkövető, akik a klasszikus versenyszuzik színeibe öltöztették a jószágot. A fehér és bugyinedvesítő kék két árnyalata mellett klasszikus logók díszítik a paripát. A dolog működik: erre minden szentimentalizmustól szenvedő motorosnak megáll egy pillanatra a szíve.
A GSX-R1000R-hez a Suzuki versenytörténelmének különböző állomásaiból gyűjtötté az ihletet. A végeredmény mégis leginkább egy korai GSX-R750-re hajaz és ez így teljes mértékben rendben is van. Azonban a fényezésnél nem állt meg a csapat. Amit a Suzuki gyári kiegészítőiből ki lehet hozni, abból azért igyekeztek a maximumot nyújtani. Így aztán a kézvédőktől a karbon légbeömlőig minden felkerült rá, amire csak rá lehet bökni.
De nem is ez az igazán érdekes. Hanem az, hogy a Suzuki most árgus szemmel figyeli a közösségi médiában vert viszhangot. Ugyanis minden esély megvan rá, hogy ha tetszik az embereknek, akkor felvesznek egy ilyen fullos felszereltségű, vintage versenyfényezésű modellt a kínálatukba. Az azért elég kívánatos lenne, nem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »