Északi ember nem veszít – hallottam egyszer az egyik foci EB idején egy vendéglátó intézményben így szurkolni a lelkes drukkert egy Dánia – Svédország meccsen. Azt, hogy akkor nem kérdeztem meg, hogy valójában kinek is szorít, az élet egyik elszalasztott lehetőségei között tartom azóta is számon. Szóval lehet, hogy az északi ember nem, de az északi motor veszít. De szerencsére csak a tömegéből. A svédek nekiültek finomítgatni a már alapjáraton is huligánkompatibilis gyáris supermotojukat, az FS450-et.
Először is ott van a blokk. Hatvanhárom lóerő nem forgatja ki a világot a sarkából – sokan ezt fogják mondani. A mai világban bátor húzás nem növelni legalább egy-két kósza lóerővel a teljesítményt két modellfrissítést között. Ám a svéd mérnökök úgy találták, hogy ez untig elég ehhez a motorhoz. A hírek szerint a nyomatékleadása sokkal egyenletesebb lesz. A hengerfejen is változtattak, ami így fél kilót fogyott. Minden variálással együtt az egész blokk immáron nem fog többet nyomni, mint két zsák száraz kutyatáp, azaz 27 kilogrammot.
A váz valamivel merevebb lett és dögös Husky kék fényezést kapott. A karbonműanyag segédvázat is átdolgozták, amivel újabb 250 grammnyi tömegcsökkenést értek el, amit nem tudom, hogy van-e olyan halandó felhasználó aki meg fog érezni, de hogy erre a motorra vétek lesz szarás előtt felülni az egészen biztos.
Zárásul lássunk egy olyan felsorolást a beszállítókból, amit bárki megirigyelne. Suter csúszókuplung, Magura főfékhenger, Protaper kormány. Az első futómű 48 milliméteres WP, hátul pedig DCC központi rugóstag. A küllős felnik Alpina gyártmányúak, amikre Bridgestone R420-as profi papucsokat húztak. A legszebb, hogy az egész motor száraztömege: 102.9 kilogramm. Brutál.

Cimkék:
Kedves kis videó látott napvilágot, amiben Scott Redding és Aleix Espargaro küldik meg a Piaggio MP3, háromkerekű nagyrobogót.
Elolvasom »Mindeközben a skót kormány rázúdította a gyanútlan motorosokra az eddig elkészült legmenőbb balesetmegelőzési videót.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »