Idén nyolcvan éve annak, hogy a brit motoros kultúra egy olyan meghatározó helyszíne megnyitotta kapuit, ami végül globálisan – és a mai napig – meghatározó gyökere lett a kétkerekű életformának. 1938-ban az Ace Café azzal a céllal jött létre, hogy az északra tartó közlekedőknek legyen hol megállniuk pihenni. Na és persze minő meglepetés: igyanak egy kávét. A megnyitás dátuma persze egy kicsit szerencsétlenül sikerült, hiszen a háború nem tett jót az üzletnek. Egyrészt a célközönség jelentős része hamarosan puskát kapott a vállára és kisebb gondja is nagyobb volt, minthogy útmenti kávézókban hédereljenek. Másrészt ahogyan azt Ken Follett is érzékletesen megírta a Tű a szénakazalban című könyvében, a civilek csak korlátozott mennyiségben juthattak hozzá üzemanyaghoz. Harmadrészt pedig az épület belekerült egy német bomba hatósugarába.
Úgyhogy nehéz volt a kezdet. De az újranyitás után hamar rátaláltak a fiatalok, hiszen a visszaemlékezések szerint a világégés után egy vad, életigenlő korszak kezdődött. Ahhoz pedig legjobban a rock&roll zene passzolt, de azt a rádiók nem voltak hajlandóak játszani. Az Ace Café zenegépének hála azonban fülvérzésig lehetett csapatni a perifériára szorult muzsikát, onnan pedig csak egy lépés volt rájönni, hogy az mennyire jól harmonizál a motorbőgéssel. Valahogy így kezdődött…
Amiről a korabeli sajtó is megemlékezett – suicide club, azaz öngyilkos klub címen írtak a helyi szokásról
Amiben nagy szerepe volt Mark Wilsmore-nak (bal oldalt), aki simán elmehetett volna egy Sex Pistols tagnak ezzel a fizimiskával
Ahonnan a Café Racer motorok indultak – a stílust pedig ma már a nagy motorgyártó cégek sem tudják megkerülni
Cimkék:
Attila elszáguldott Vlagyivosztokig, de a motor Amerikába szállítása megakasztotta a Föld megkerülését. Viszont ő addig is motorozott egyet.
Elolvasom »A világ tematikus vidámparkjai közül sok nagyon népszerű az ifjonti korosztály körében. Akkor miért ne válhatna be egy Ducati World?
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »