Idén nyolcvan éve annak, hogy a brit motoros kultúra egy olyan meghatározó helyszíne megnyitotta kapuit, ami végül globálisan – és a mai napig – meghatározó gyökere lett a kétkerekű életformának. 1938-ban az Ace Café azzal a céllal jött létre, hogy az északra tartó közlekedőknek legyen hol megállniuk pihenni. Na és persze minő meglepetés: igyanak egy kávét. A megnyitás dátuma persze egy kicsit szerencsétlenül sikerült, hiszen a háború nem tett jót az üzletnek. Egyrészt a célközönség jelentős része hamarosan puskát kapott a vállára és kisebb gondja is nagyobb volt, minthogy útmenti kávézókban hédereljenek. Másrészt ahogyan azt Ken Follett is érzékletesen megírta a Tű a szénakazalban című könyvében, a civilek csak korlátozott mennyiségben juthattak hozzá üzemanyaghoz. Harmadrészt pedig az épület belekerült egy német bomba hatósugarába.
Úgyhogy nehéz volt a kezdet. De az újranyitás után hamar rátaláltak a fiatalok, hiszen a visszaemlékezések szerint a világégés után egy vad, életigenlő korszak kezdődött. Ahhoz pedig legjobban a rock&roll zene passzolt, de azt a rádiók nem voltak hajlandóak játszani. Az Ace Café zenegépének hála azonban fülvérzésig lehetett csapatni a perifériára szorult muzsikát, onnan pedig csak egy lépés volt rájönni, hogy az mennyire jól harmonizál a motorbőgéssel. Valahogy így kezdődött…

Amiről a korabeli sajtó is megemlékezett – suicide club, azaz öngyilkos klub címen írtak a helyi szokásról

Amiben nagy szerepe volt Mark Wilsmore-nak (bal oldalt), aki simán elmehetett volna egy Sex Pistols tagnak ezzel a fizimiskával

Ahonnan a Café Racer motorok indultak – a stílust pedig ma már a nagy motorgyártó cégek sem tudják megkerülni

Cimkék:
Attila elszáguldott Vlagyivosztokig, de a motor Amerikába szállítása megakasztotta a Föld megkerülését. Viszont ő addig is motorozott egyet.
Elolvasom »A világ tematikus vidámparkjai közül sok nagyon népszerű az ifjonti korosztály körében. Akkor miért ne válhatna be egy Ducati World?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »