Nagyon szeretjük az óriási túraendúrókat. És nem csak azokat a hardcore gépeket, amik alkalmasint valódi off-road képességekkel is bírnak, hanem az olyan kátyúsemlegesítő nehézcirkálókat is, amiket mintha csak a magyar utakra fejlesztettek volna ki. Azonban a közepes-racionális és az annál kisebb – mondjuk úgy – belépőszintű dual-sport gépekkel nincsen elárasztva a piac. A KTM azonban nem hagyja a levükben megfőni azokat a motorra vágyókat, akiknek eddig csak korlátozott lehetőségeik voltak ezen gépkategóriában mazsolázni. A gyár ugyanis bejelentette, hogy 2019-ben érkezik a 390 Adventure.
A kis túraendúró ugyanarra a platformra épül, mint a 390 Duke és az RC390, tehát aki ült már ezeken a motorokon annak lehet hozzávetőleges elképzelése arról, hogy milyen lesz az új gép. Az erőforrás így természetesen változatlanul ugyanaz a 373 köbcentiméteres, egyhengeres lesz, 44 lóerővel és 37 newtonméteres forgatónyomatékkal amit már most is sokan szeretnek. Azonban a hosszú ruguóút, a fejlesztett kipörgésgátló vagy éppen a bütykös gumik egészen új dimenziókat adhatnak a masinának.
A könnyű adventure bike sok lehetőséget rejt magában. A kis RC és a Duke el van könyvelve a frissen bemotorozódók legjobb barátjának. Az új túraendúrónak azonban komoly helye lehet a terepes felhasználást is kedvelők körében. Sőt, súlyos hiba lenne az osztrák vállalat részéről, ha az off-road körülményeket nem bírná a 390-es kalandmotor. Többet azonban a valódi bemutatásakor tudhatunk majd meg, ami valószínűleg ősszel Milánóban fog megtörténni.
Cimkék:
Ezúttal a déli féltekére kalauzolja a vállalkozó szellemű motorosokat a Honda az általuk szervezett Adventure Roads túra keretein belül.
Elolvasom »A Caloh Wagoh MC presidentje tankelhárító rakétával lőtt egy irodaházra Hollandiában. Le is tartóztatták, de az ügy még nem tiszta.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »