Olyan jó dolog motorosnak lenni! Nem? Mindenki a mi testi épségünkért retteg. Aggódik értünk anyu és egy-egy motorozás alkalmával körmüket tövig rágják a párjaink, akiket aztán megnyugtató üzenetekkel bombázhatunk. Na de félt minket a motorkerékpár ipar is. Néhány nappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Bosch olyan technológiát fejleszt, ami az egyik nagyon gyakori hoppá-faktort, a megcsúszást igyekszik kiküszöbölni a motoros közlekedésből. Aztán ugye ott van a Ducati, akik radarokat vetnének be azért, hogy a lehető leghamarabb érzékeljük a veszélyt. Az okossisakokról és egyéb AR rendszerekről pedig már nem is beszélve. Aztán ugye aggódik értünk már az autóipar is, hiszen a szélvédőre kikenődött motoros nagyban rontja a vezetési élményt. A Ford fejlesztőmérnökeiben éppen az ütött szeget, hogy valahogy a sorok között és az oldalról érkező motorosra is vágyzni kellene. Nem rossz ötlet, köszönjük!
A Ford által szabadalmaztatott rendszer lényege egyébként – leírva – egyszerű. Szűri az egy nyomon haladó járműveket és figyelmezteti a sofőrt a közelgő motorosra. Nem egy hülye ötlet, hiszen mindannyian tudjuk azt, hogy mennyi baleset származik abból, hogy nem vesznek minket észre.
Nem csak a sorok között haladó motorosok érdekében lenne hasznos egy ilyen érzékelő kütyü. Bár tény, hogy az külön örömforrás lenne, ha szólna valami az autósoknak a csepeli dugóban állva, hogy húzódj már arrébb öcsém, mert jönne valami. De egy plusz biztonsági rendszer bevezetésével jelentősen csökkenteni lehetne a motorok elé kikanyarodós baleseteknek a számát is. Sőt, ha ennek hála még segít is megkezdeni szükség esetén a lassulást, akkor méginkább bízhatunk abban, hogy nem a volt TSZ elnök Matyi bácsi reflexein fog múlik az életünk.
Arról már olvashattunk igazán tanulságos tanulmányt, hogy miért veszik nehezebben észre az autóval közlekedők a motorosokat. Röviden azért, mert kocsiban ülve az agy számára nem jelent nagy veszélyt a kicsi motor. Azonban ha külön jelzést kap a sofőr arról, hogy hahó érkezik valami, akkor az jelenthet valami. Egyelőre pedig úgy tűnik, hogy jobb ha reménykedünk ennek a rendszernek az utcára kerülésében, hiszen a láthatóságot nehéz fokozni. Sokan vannak, akik nem szivsen vesznek fel rikító színű öltözéket. Ha pedig arra várunk, hogy a hazai döntéshozók végre engedélyezzék a nappali menetfény használatát, akkor megőszülünk.
Cimkék:
Ezúttal már betonbiztos az információ, hogy a spanyol Jorge Lorenzo két éves szerződést ír alá a Repsol Hondával.
Elolvasom »Elon Musk, a Tesla főgóréja leszögezte: nincs tervbe véve, hogy az autók mellett a motorok piacából is vágjanak egy szeletet.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »