A német Hornig cég rendesen ráállt a BMW motorokra. Saját kiegészítőket – és komplett átalakító szetteket – gyártanak hozzájuk, de nem csak a legújabb típusokhoz. Az olyan sokat bizonyított motorokra is gondolnak, mint mondjuk az R100, de készen állnak arra is, hogy bármikor vagány scramblert faragjanak egy R45-ből. Vagy éppen egy R1200R-ből. Azt gondolod, hogy a telelever és az oldschool nem fér össze? Dehogyis nem, csak mint látjátok akarni kell.
Azt azért egy Hornig jóvoltából elkészült motorkerékpár esetében soha nem árt elégszer tisztázni, hogy esetükben nem hardcore motorépítésről van szó. Nem az utolsó porcikáig újratervezett csúcsbarkácsolások állnak a főszerepben. Sokkal inkább olyan átalakítások kapját ezt a tisztet, amik arról szólnak, hogy mit lehet kihozni egy Bömösből úgy, hogy a felhasználhatósága ne vagy csak minimálisan sérüljön.
Jelen alanyuk egy R1200R, amiből egészen jó kiállású kis Scramblert faragtak. Természetesen egy ilyen átalakításnak megvan a maga ára. A Hornig 6’500.- eurót, azaz kicsivel több, mint kétmillió forintnak megfelelő valutát kér azért cserébe, hogy ők mintegy nettó 45 óra befektetésével ilyenre faragják a motorodat. Ha letetted a pénzt, akkor nincs visszaút, ugyanis a visszaalakítási reményeiddel együtt a segédvázból is levágnak egy jókora darabot. Mindazonáltal ez kell ahhoz, hogy jól mutasson rajta az egyedi, egyszemélyes, konyak színű bőrülés. Természetesen egy ilyen nyisszantás után újra kellett gondolni a féklámpát és az indexeket is.
Megszoktuk, hogy a motorépítés egyik pillére az ültetés. Az R1200R esetében nem ez történt, hanem egyenesen megemelték a motor hátsó részét, hogy egy kicsit agresszívebb legyen a kiállás. A BMW első traktusát ugyan szintben hagyták, de a kötelező sárvédő, fényszóró és index cseréket megkapta. A Scrambler élmény azonban mit sem érne egy jó kis hörgős kipufogó nélkül. A kipufogógáz – és ami a lényeg, a hang – kivezetésért egy rövid GPR auspuff felel.
Végül egy matt fekete fényezés teszi teljessé a motor megjelenését. Ezügyben lehettek volna egy hangyányit kreatívabbak a srácok. De a Hornig logó és a rengeteg olyan apróság, mint markolatok, a lefelé álló tükrök, vagy éppen a bütykös Continental gumik megadják a hangulatot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »