Ha annak idején Bernie Ecclestone-nak nem ver szöget a fejébe, hogy be kellene hozni a Forma1 versenyeit a vasfüggöny mögé, akkor most szegényebbek lennék egy motorosoknak is jó szolgálatot tevő versenypályával. Persze ahhoz, hogy Frank Tamás és Rohonyi Tamás meggyőzzék az F1 akkori fura urát, hogy Magyarország lesz a tuti helyszín, ahhoz először zátonyra kellett, hogy fussanak a Szovjetúnióval és Kínával a tárgyalások. Azonban a jószerencsének és – ma már nevezhetjük így- a történelemnek hála nekünk kedvezően alakultak a dolgok. Bár a pályát elsősorban autóversenyek lebonyolítására tervezték, mégis nagy örömüket lelik benne a mai napig a motorosok. A mi nemzeti motorversenyzők, Talmácsi Gábor is tolt két olyan kört rajta, hogy attól simán lent felejti az ember az állát.
Talmácsi Gábor szerencsére egészen aktív Facebook oldalt tart fent, ahol időről időre felbukkannak fényképek és videók. Az alább belinkelt onboard felvételt egy gyári BMW S1000RR nyergében hozta össze. A videót egyébként azzal a kérdéssel rakta fel, hogy ki mit látott, mennyi volt a legnagyobb csúcssebesség amit a célegyenesben elért.
A pályán talán nem is az a legérdekesebb, hogy milyen végsebességet tud az ember kipréselni a motorjából. Talma olyan féktávokon esik be a kanyarokba és azokat olyan elegánsan és precízen fűzi össze, mintha minden ívben egy cérnát húzna keresztül a tű fokán – természetesen hiba nélkül. Egyszerűen emberfeletti. Az előtte haladó motoros sem kis név. Sebestyén Péter egy hatszázas versenymotor nyergében fűzögetett.
A köridő végül 1:51.027 lett, ami egészen egyszerűen hajmeresztő. Ugyanis, ha két percet mész a Hungaroringen akkor már bitang jó vagy, de még egy 2:12-es menettel sem utálnak le a pályáról. Ráadásul ezt nem egy felkészített pályagéppel, hanem egy S1000RR nyergében. Nem csoda, ha annyit fűzött hozzá Talma is, hogy közúti használatra nagyon nem javasolt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »