Amikor két műfajt megpróbálnak egy motorban egyesíteni, akkor mindig valami különleges születik. A mindenre jó profilt természetesen egy kicsit megszenvedi a specifikus felhasználás, de aki egy triál motor és egy enduro szerelemgyerekére vágyik, annak itt a megoldás. Két változatban érhető el, 247.7 és 272.2 köbcentiméteres blokkokkal. A gyártó szerint ügyesen küzdi le a legnagyobb akadályokat és céltudatosan tör előre a dzsindzsában is. A mindössze 69.5 kilogramm tömegű Contact egészen biztosan villámgyors kihívója a klasszikus enduro masináknak.
Valahogy úgy kell ezt elképzelni, mint a kezdőknek szánt bowling pályát. Tudjátok, az a fajta, ami úgy van kitalálva, hogy ha kezdő vagy, akkor is legyen sikerélményed, mert egy terelősín nem engedi, hogy tízből kilencszer mellé guríts. Miért fontos ez?
Mert meg kell értenünk, hogy a kezdőknek szánt jelzés mögé ne akarjunk valamiféle pejoratív tartalmat vetíteni. Ugyanis ez a 69.5 kilogrammos tömegű 125-ös gép úgy lett kialakítva, hogy lehetőség szerint segítsen sikerélményt szerezni a pályán, hogy a lehető legszórakoztatóbb formában ismerkedhess a sportággal.
Régi terve volt már a gyártónak, hogy egy olyan kisendúrót alkosson, amivel a gyerekek biztonságosan sajátíthatják el az endúrózás és a triálozás alapjait. Ez a törekvés hívta életre az E12 és T12 párosát. A tömegük alig 30 kilogramm, szabályozható a teljesítményük és a kétórás üzemidejük pont arra elég, hogy ne kelljen őket lekönyörögni a gépről, hogy fáradjanak be a vasárnapi rántotthúshoz. További előnye, hogy a kisebb, de elkerülhetetlen eséseknél nincs átforrósodott blokk vagy kipufogó, ami égési sérülést okozzon. A zéró károsanyag-kibocsátás a természetért aggódó lelket, a hangtalan üzem pedig a szomszédok idegeit nyugtatják, szóval igazán felhőtlen lehet velük a móka.
Isten ments, hogy gonosz módon elspoilerezzem a jövőt, de izgatottak vagyunk, így kikotyogom nektek, hogy minden esély megvan rá, hogy hamarosan ne csak ilyen összefoglalóban mutassuk be nektek a Gas Gas motorjait, hanem egy mindenre kiterjedő, alapos teszt keretein belül is.
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »