Talán húsz éves lehettem, vagy annyi is alig, amikor először hallottam a Gas Gas márkáról. Hiába, nem egy benzingőzös társaságban nőttem fel, de azért a hasonszőrűeket előbb vagy utóbb összeterelgeti a szél. Emlékszem, hogy jól elröhögcséltem a néven, amit a spanyol brand saját magának választott – akkor még fogalmam sem volt róla, hogy rendkívül komoly off-road motorokról van szó. Pedig az 1985-ben két jóbarát által alapított gyártó komoly védjegynek számított már tizenévvel ezelőtt is az enduro és trial gépek szerelmeseinek körében. Itthon a Gerecse Motor a hivatalos importőr. Tőlük lehet beszerezni a legújabb masinákat. Kétütemű motorblokkjaik saját fejlesztésűek, négyütem tekintetében pedig a Yamaha WR típusú erőforrásait használják. Lássuk, hogy milyen a kínálatuk.
Egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtéses, rendszámozható motorok. Nem egy csúnya gép, de elsősorban a technikai oldal jelenti a vonzerejüket. Ezen a téren sokat megörököltek a Gas Gas triálgépeitől. Ilyen a különleges króm-molibdén váz, a KYB felfüggesztés, a hullámtárcsás Nissin fékrendszer vagy éppen az FMF kipufogódob. Négyütemű vetélytársaihoz képest agresszívebb és sokkal erősebb hatást kelt.
Nemcsak az EC, hanem az endúrókrosszra szánt XC tesók is újultak idén. Az EC modelleknél megtalálható finomságokon felül Renthal kormányt és FMF rezonátort kaptak. Természetesen a spanyolok nem csak a versenyzőkre gondoltak, hanem a baráti csapatásokra is.
Így olyan figyelmességekkel kell számolnunk, mint a nagyobb üzemanyagtartály, a könnyített karbantartás vagy a nehezen törő idomok. Az üzemanyagtartály megnőtt, a hűtőrendszer pedig a korábbinál hatékonyabban üzemel.
A TXT Racing modellcsalád tagjai a kőkemény triálosok körében nagyon népszerű típusok. Kaphatóak 125, 250, 280 és 300 köbcentiméteres motorblokkal is. De hiába a különböző erőforrások, vannak komoly közös nevezők.
Ilyen a minden paraméterében szabályozható Öhlins felfüggesztés, a három fokozatban állítható kuplung előfeszítés és a hihetetlen 67-67.5 kilogrammos száraztömeg. A különböző változatok GP kivitelben is megvásárolhatóak. Ezeket aranyozott futóműelemeiről, szénszálas idomairól és az FIM-homológ fékrendszereikről lehet felismerni.
Kérlek lapozz a következő oldalra a Gas Gas további modellpalettájának bemutatásáért!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Ha közúton messzire kell menned a rendes csapatós off-road helyszínért, akkor a Honda CRF450L valójában jó megoldást jelenthet.
Elolvasom »Bemutatták a 2018-as, Lewis Hamilton nevével fémjelzett limitált szériás Brutale RR800 LH44-et. Ez már hagyomány.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »