Csak mi gondoljuk valamiért, hogy a Royal Enfield nem menő. Rendben, sokak szerint kicsit beteges, mások szerint túlzásba viszik a spórolást, de azért egy valami ismerjünk el a brandnek. Náluk autentikusabb oldschool motorokat senki az ég egy adta világon nem gyárt. Igazi két keréken járó történelmi darabok. A „neo” mentes retró a maga nemességében. Látnátok csak azokat a jómódú, indiai fiatal srácokat, akik barna bőrkabátban feszítenek ezeken a gépeken, szinte megirigyli őket az ember. Többnyire a Classic 500 névre hallgató gépet használják. Azok a gépek már önmagukban is jól néznek, az élményt pedig csak fokozza, ha az ember meghallja az Euro4-re magasról fittyet hányó kipufogókból kiszabaduló hangokat.
Mindazonáltal azt is tudjuk, hogy mindig lehet fokozni az őrületet. A 2018-as Classic 500 Pegasus egy olyan ritka kivitele ennek a motornak, ami a Royal Enfield saját történelméből táplálkozik. Az inspirációt a gyártó háborús múltjából merítették. A Flying Fea – azaz WD/RE – egy 125 köbcentiméteres gép volt, amit a második világháború alatt gyártottak, de elég tartósnak bizonyultak ahhoz, hogy egészen 1960-ig használatban legyenek. Ezeknek a gépeknek állít emléket a gyártó.
A Classic 500 Pegasus hitelességét annyira komolyan vették, hogy a tervezésbe aktívan bevonták a brit hadsereg ejtőernyős ezredének veteránjait és a honvédelmi minisztérium munkatársait, hogy olyan részletekről segítsenek lerántani a leplet, amiket nem lehet egy egyszerű Google kereséssel felkutatni.
https://youtu.be/tJnv1gqVpbs
A motor így végül részletgazdag és autentikus lett. A limitált széria különlegességeit elsősorban a kék-piros embléma, az eredetivel megegyező ejtőernyős ezred címer, a katonai fényezés, a korabelivel megegyező markolatok, a katonai táskák vagy éppen a fekete kipufogó adják.

Cimkék:
A hétvégi Moto3 futamnak köszönhetjük az idei év eddigi legszebb jelenetet, ahogy Kornfeil átugratja ellenfele motorját.
Elolvasom »A Ducati valószínűleg a világ legfürgébb Multistrada motorjával, és azzal a szándékkal állt elő, hogy visszahódítsák a Pikes Peak koronát.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »