Szintén minket, motorosokat is érintő újdonság, hogy a műszaki vizsga eredménye immáron megszűnik feketének vagy fehérnek lenni. A megbukott és az átment minősítés mellett ezentúl a kisebb hiányosságokért nem húzzák le egyből a paripa papírjait a budin. Inkább egy megfelelt plecsnivel két hónap haladékot kapunk az apróságok elrendezésére.
Tehát egy gyáritól eltérő kormánnyal, sportkipufogóval vagy LED-es féklámpával nem fognak szükségszerűen bukásra ítélni, de komoly, balesetveszélyes hibával azonnal elhúznak.
Egy Pest megyei, hatósági vizsgaállomáson egészen érdekes részletre hívták fel a figyelmemet. Ugyanis a műszaki vizsga bizonyítványra ma még csak a cikk elején említett információk kerülnek fel: a műszaki érvényességi ideje, a rendszám, az alvázszám és a vizsga időpontjában felvett kilométeróra állás. Ezzel szemben a telefonbeszélgetés során a kérdésemre azt a választ kaptam, hogy keddtől már az imént említett kisebb hibák is rákerülnek a lapra.
Ennek az információnak azonban akkor lehetett volna értelme, ha az eredeti hírekkel megegyező módon a műszaki vizsgálati bizonyítványt magunkal kellene hurcolnunk. Ebben az esetben például egy osztrák rendőr számára is azonnal egyértelművé válhatott volna, hogy van-e valamilyen műszaki vaj a fülünk mögött. És, hogy mi ebből a tanulság? Csupán annyi, hogy a bürokrácia útvesztőiben a fejnek többnyire elképzelése sincs arról, hogy mit csinál a kéz.
A hazai bürökrácia rozsdás fogaskerekeinek nyikorgása ezúttal is keresztülveri a józan ész halványuló sikoltását. Ugyanis a Pest Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségén azért nem tudtak számos kérdésemre válaszolni, mert még csak kedden fognak törvényértelmező értekezletet tartani. Pedig ha ezt időben megteszik, akkor ők is tudták volna, hogy a bizonyítvánnyal kapcsolatban megjelent információk tévesek.
Tehát az a hatóság, akitől én, mint állampolgár érdeklődhetnék és segítséget kérhetnék, csak az új rendszer hatályba lépése után két nappal tud engem felvilágosítani. Például arról, hogy a műszaki vizsga bizonyítványt eredeti példányban kell-e megőriznem, vagy elfogadják esetleg annak fénymásolatát is. Az igaz, hogy ezt konkrétan sikerült kiderítenem: csak az eredeti példány jó. Persze, mint kiderült, ez is csupán egy értelmetlen kalandozás volt az állam működésében. Azóta kisült, hogy mégsem kell magunkkal hordani dokumentumot. Ebben az esetben is tanulságos, hogy lazán félreinformáltak. Annak ellenére, hogy az előző oldalon említett rendőrségi közlemény akkor már egy órája napvilágot látott, amikor a beszélgetés lezajlott. Abban az esetben, ha én motorosként elázok a rám zúduló májusi esőben a vizsgaállomásról hazafelé menet, és sérül, nehezen olvashatóvá válik a dokumentum, ingyenesen kérhetem annak pótlását. Tehát szivatás a bizonyítvány vagy sem? Nem az, elfér. A törzskönyv is elvan a fiókban. Csak éppen nem vagyunk vele előrébb. Ráadásul 2015 decembere óta itthon egyébként is kapunk ilyen papírt a műszaki vizsga végén.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »