A protektoros kabátok szintén egy olyan minimumot képviselnek, amivel alsó hangon meg kell tisztelnie saját magát az embernek, ha motorra ül. Azt hinnénk egyértelmű: mégis százával látlak titeket, ahogy egyszerű rocker jakóban vagy pólóban motoroztok. Nem leszek álszent: amikor csak ki kell ugrani a másfél kilométerrel odébb lévő szerelőhöz, akkor én sem öltözök be tökig. Azt sem kellene ellébecolni, na de így túrázni? A kedvencem mégis a műbőr kabát: mit gondolsz, annak hol van az olvadáspontja? Elég alacsonyan ahhoz, hogy rádolvadjon egy csúszás közben.
A felsőtested védelme azonban nem merül ki az ütközésnél fellépő erőhatásokban, amik az izületeidet és a csontjaidat veszik célba. Egy egyszerű aszfalton csúszás esetében is véd attól, hogy rajtad található bőrfelület szó szerint elpusztuljon. Általánosan elmondható, hogy a valódi bőr egy hangyányit jobban bírja a kiképzést, mint a cordura, ami viszont praktikusabb viselet, de ez utóbbiak is ki vannak találva, megfelelően védenek. A kabátok esetében mindig győződj meg róla, hogy valódi védelem van a kabátban, vagy csak annak a helye van kialakítva.
Rövid leszek és tömör: az egyszerű farmer nem jó. Régen sem volt jó, ráadásul akkor még nem is a maihoz hasonló vékony anyagű műfarmerek voltak divatban, hanem azok a drabális szörnyetegek, amiket egy Pokolgép koncert után állva tudtál otthagyni a sarokban. Ha sokat számít neked, hogy hogyan is festesz a motoron és az ősbiker kultúrával megegyező bőrdzseki és farmer kombóban akarod tolni, akkor is van megoldás.
Hiszen nem csak a bőrjakókból vannak rendes protektoros oldschool darabok, hanem a motoros farmer is egy ismert és sokak által szeretett ruhadarab. Ezek a megerősített anyagú nacik már nekünk vannak kialakítva, és nem csak anyagában erősebb a szokásosnál, hanem akkor is véd a protiknak hála, amikor térddel előre lekoccolod az oszlopot. Ugye nem kell kifejtenem, hogy az mennyire fájhat? Au.
Azt talán már az első pillanattól fogva minden motoros tudja, hogy kell egy rendes csizma. Ilyenkor sokan szolgálatba állítják az öreg Martens bakancsot vagy a katonai surranót. Nem is rosszak ezek feltétlenül, csupán inkább kényelmetlenebbek és kevésbé praktikusak. Egy rendes motoros lépő mereven tartja a lábat, van benne boka protektor, sőt az orránál meg van erősítve, hogy ne használd el a váltónak hála egy nyár alatt.
A sportcipőzés jellemzően később szokott előkerülni. Amikor az egyszeri biker már megfelelő önbizalmat szerzett. Sőt, gyakran már túl van az első orraesésen is: hiszen akkor már többször nem történhet meg. Egy Converse nagyon jól mutat menet közben, főleg ha a chopper/bobber/cruiser vonalon mozogsz, de tényleg az a legfontosabb neked, hogy mit szólnak mások? Tényleg az az elsődleges szempont, ami felülír mindent, hogy majd állukat leejtve néznek utánad a körúton az ismeretlen emberek? Amúgy sem fognak, a motorozás csak szerintünk a világ legmenőbb dolga, az átlagember le sem toj a piros lámpánál. Ez a szörnyű igazság. Ráadásul egy motoros csizma legalább annyira menő, mint a teremcsuka. Akkor meg ne legyél lusta, vedd fel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »