Az öreg rókáknak már a könyökükön jön ki a téma, hiszen nekik már csak ritkán van szükségük arra, hogy védőfelszerelésekre költsák a pénzüket. Mindazonáltal évről évre ontják ki az iskolák a friss jogsis wannabe’ bikereket tizenéves kortól kezdve azokig, akik betöltötték már az ötvenet akkor is, amikor egyáltalán kitalálták, hogy ideje kétkerekű paripára szállni. Nagy megfejtést nem lehet egy ilyen listában eszközölni, hiszen már annak a bizonyos jogosítványnak a megszerzéséhez is kellett a bukósisak, kesztyű, kabát, hosszú nadrág, zárt cipő ötösnek a megléte. Ez alapvetően igaz is, és ami ezen felül van, az már a plusz. Ám akad néhány kerülendő megoldás, amit jobb ha nem a saját bőrötökön tapasztaltok meg.
Ősi motoros rettegtetés, hogy annyiért vegyél bukósisakot, amennyit a fejed ér. Ez a marhaság úgy beleitta magát a biker öntudatba, hogy gondolkodás nélkül szajkózzuk. Már a legolcsóbb bukósisakok is teljesítik azokat a szigorú európai normákat, amik egészen jó biztosítékot nyújtanak arra, hogy a sityak védelmi képességei elérik azt a szintet, amit a témáról tudni lehet. A felárat – néhány kivételtől eltekintve – az olyan komfortért kell megfizetni, minthogy ne hasadjon szét a füled a szélzajtól, ne durranjon be a nyakad a sisak súlyától vagy egyszerűen csak egy fokkal kellemesebb legyen belebújni, mint egy vödör smirglipapírba.
Egy másik általános tévhit szerint bukósisakot motorhoz veszünk. Egy fenét, sityakot motorozáshoz veszünk. Gyakran hallani a nyitott bukók – rosszabb esetben tényleg lófüttyöt nem érő braincapek és katonai bilik – híveitől, hogy csopperre jó lesz az. Nem lesz. Robogóra sem. Vegyél rendes tökhéjat, ez a minimum amivel megtiszteled a saját arcberendezésed. Azt pedig ugye nem is kell firtatni, hogy a semmilyen minőségellenőrzésen át nem esett, kínából rendelt noname és utánzat sisakok megvásárlása helyett hosszasan ütlegeld a fejed egy otthon található húsvágó deszkával. Jobban jársz.
Talán jó ötletnek tűnik az emberi test egyik legkomplexebb mozgására képes részének, a kéznek védelmét ujjatlan taktikai kesztyűre, esetleg egy míves, oldschool kecskebőr divatcikkre bízni, de nem az. Azt el kell ismerni, hogy egy fokkal még mindig jobb még egy munkavédelmi darab is, mintha csak úgy pőrén hagynád a kacsód, de protektorok nélkül ez a különbség tényleg csak hajszálnyi.
A motorra való kesztyűk 6-7 ezer forintnál kezdődnek, de a rendes bütykösökért egy tizes körül már elkérnek. És akkor ez még csak az a kategória, amiből évente elhasznál egyet az ember. Ha pedig hűvös időben is húzni akarod a gázt, akkor kelleni fog egy téli szett is, mert az izületek könnyen átfáznak, ami hosszútávon kézfájáshoz, rövidtávon a reakcióidő csökkenéséhez vezet.
Na, de beszéljünk inkább a kabátról, a nadrágról és a csizmáról. Ehhez kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »