Egyszer már listába szedtük a legdrágább motorokat, de azt most alaposan felzavarja ez a kékség. Akkor, az első helyezett a 290 millió forintot érő egymillimodik Harley-Davidson lett, de az most lement kispályásba. Az ezúttal röviden bemutatásra kerülő példányt ugyanis 1.58 millió euróra taksálják, ami aktuális napi árfolyamon 497’937’000.- forint, amit most akkor tényleg nevezzünk csak így: félmilliárd. Ennyit kóstál a Blue Edition névre keresztelt gép, ha esetleg azon járna az agyad, hogy jól mutatna a garázsban.
Ha mindenki megrökönyödött és kiszámolta, hogy hányszor tudná megvenni ebből a saját házát, akkor térjünk át a motorra. A gépet a svájci Bündnerbike építette az ékszerekkel és luxusórákkal kereskedő Bucherer megrendelésére. A custom bike a cég különleges kiadású ketyegői, a Bucherer Blue Edition széria után lett elnevezve, illetve annak állít egyfajta szobrot. Pedig ez is “csak” egy motorbicikli. Az 1’870 köbcentis – azaz 114 köbinches – HD blokk került bele, a pályafutását mezei Softail Slim modellként megkezdő bicajba.
Az igaz, hogy a sok csicsától időközben felhízott 388 kilogrammra, cserébe azért akad egy-két érdekes, látványos megoldás. Az egyik ilyen a kékesen derengő, de mégis áttetsző szelepfedél és légszűrőház. Sőt, ilyen ablakon kukucskálhatunk be a nyomatékváltó működésébe is. Valljuk be, ez a megoldás elég jól idézi meg a svájci órák precíz kis fogaskerekeit. A látványra pedig rásegítenek természetesen kék fényt kibocsátó LED-ek.
A fényezés szintén különleges módszerrel készült. A tökig csiszolt motort ezüsttel vonták be és arra húzták fel hat rétegben a kék színt, szóval érdemes levenni az övcsatot, mielőtt felül rá az ember. A nyereg és a felnik a Bünderbike saját gyártmányai. A felfüggesztés levegős, a gyújtást pedig ujjlenyomat azonosítás után lehet ráadni.
Az egyedi üzemanyagtartály legkülönlegesebb részlete a két süllyesztett üvegkalitka. A bal oldaliban egy 5.4 karátos gyémántgyűrű, a jobb oldaliban egy Carl F Bucherer Patravi TravelTec II karóra került kiállításra. Ez utóbbi azért érdekes, mert egy különleges rögzítő rendszert kapott, hogy a motor rezgései ne károsítsák a finom mechanikával rendelkező svájci ketyegőt. Csak ennek a kialakítása anyagi értelemben százezres nagyságrendet képvisel. Mármint euróban. Ezentúl természetesen minden arany, ami annak látszik és minden ékszer, ami annak tűnik.
Különleges motor, ezt el kell ismerni. Nem is a járműségét kell egy ilyen custom darabnak értékelni. Ez sokkal inkább egy művészeti ág, egy kifejezési forma, aminek lássuk be: igazából semmi köze a motorozáshoz. Hiszen ha lenne, akkor elég volna legyinteni rá, hogy 150 kilométer után úgyis fáj rajta a segged, és akkor nem számít, hogy ez a legdrágább Harley.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »