Az Indian egy olyan nyílt átépítő versenyt indított útjára márciusban, ahol az indulók olyan látványtervekkel, pályamunkákkal indulhattak, ami tükrözi az ő elképzelésüket arról, hogy mit lehetne kezdeni azzal a helyzettel, ha az ölükbe hullik egy Scout Bobber. A beérkezett koncepciókat végül nyilvánosan megmérették. A legtöbb szavazatot kapó vázlatok közül pedig hárman megkapták a lehetőséget a bizonyításra. Mindegyik finalistához hozzávágtak egy Indian Scout Bobbert alapnak és 10’000.- dollárt a megvalósításra. Lássuk, hogy miből lesz a cserebogár.
Alfredo Juarez a motoroknál talán egy hangyányit komolyabb technikával szokott dolgozni, ugyanis foglalkozását tekintve gépészmérnök a NASA főhadiszállásán. A felkészültséggel, az alapossággal és a műszaki ismeretekkel tehát garantáltan nem lesz gond az ő esetében. Az ő Bobber elképzelése egy kifejezetten letisztult, egyszerű masina, aminek a középpontjában a váz szépségeinek kihangsúlyozása áll. Ülésből is csak egy minimalista szóló alkalmatosságot képzelt el. Az olyan fölösleges csecsebecsék, mint a sárvédők pedig a kukában végeznék. Ennek ellenére egy aprócska fej- és ekeidom azért helyet kapott a művön.
Ismét egy mérnökember munkáját látjuk, de a szemlélet az teljesen más. Hiszen ameddig Juarez felfelé néz az égre, addig ennek a nagyon oldskool bobberneknek a megálmodója lefelé, ugyanis Christian Newman a bányászipar számára tervez. Talán innen fakadnak nála a robosztus, maszkulin formák.
Az ő munkája egy rendkívül hagyománytisztelő Scout Bobber lett, ami első ránézésre tényleg olyan, mintha nem is a mai kor embere alakítgatta volna. Klasszikus vonalak, magas kormány, iszonyat retró king&queen ülés, háttámla és egy vödör króm. Mi kell még?
Az ohioi PJ Grakauskas foglalkozását tekintve egy igazi háztáji buherátor és ezermester, akinek lételeme, hogy mindig valamilyen ötlet megvalósításán dolgozzon. Az a fajta, akinek már az oviban is csavarhúzó volt a jele, így aztán számára egy igazi önmegvalósítási lehetőség a mostani megmérettetés.
Az ő munkáját elmondása szerint leginkább a versenymotorok világa ihlette. Érdemes megnézni a félig nyitott, de teljes idomot és a dinamikus fekete-arany fényezést. A hozzá passzoló óriási Indian logó a valóságban nagyon felemásan sülhet el, de ha szépen és igényesen sikerül kivitelezni, akkor nagyot fog ütni. A kipufogót talán érdemes lenne egy egyedibb darabra cserélni majd, de a café racer ülés az nagyon el van találva.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »