Nem, nem és nem. Természetesen esélytelen vállalkozás, hogy a YouTube segítségével megtanulj motorral driftelni. Még akkor is, ha Sarah Lezito – születési nevén Vignot – magyarázza el neked a hogyant és a mikéntet. Na de hiába nem leszel stunt rider egy három perces videónak hála, a francia lányt annyira jó nézni ahogy szelídíti a bestiát, hogy igazán szőrősszívűnek kell lennie valakinek, hogy kidobott időnek érezze ezt a minifilmet. Sőt, talán inkább egyszerű vlog bejegyzést.
Vajon mi lehet a titka ennek a lánynak, amitől ennyire beleillik ebbe a YouTube videók uralta világba? Azt hiszem, hogy a természetesség lehet nála a kulcsszó. Nincsen túljátszott műkeménycsajság. De a ló másik oldalán lévő túlkompenzált, mindennek rohadtul rózsaszínnek kell lennie attitűdtől és a cicafüles gumicukiskodástól is távol tartja magát.
Nem azért akar érdekes lenni, mert ő egy csaj, aki stunt riderkedik, hanem azért, mert ő egy stunt rider, aki jó videókat csinál. És én ezért nagyon tudom tisztelni. Nézzétek meg a videóját arról, hogy hogyan kell driftelni. Angol tudás nem árt hozzá, de anélkül is élvezhető.
Kontrolláltan csúsztatni a motor fenekét egyébként az ő felfogásában nem egy nagy ördöngősség. Igazából azt mondja, hogy csupán annyi a titka, hogy hagyd forgni a hátsó kereket, te pedig tartsd egyensúlyban a motort. Az én értelmezésemben ez kicsit olyan, mint odavetni, hogy a Bocuse d’Or megnyeréséhez csak egy jó kaját kell összedobni. Alapvetően igaz, de azért megkockáztatom, hogy vannak komolyabb mélységei a dolognak. Apropó, azt már láttátok, hogy hogyan töri magát össze; könnyed popzenés aláfestéssel?
Lezito szerint egy motoros trükk megtanulásához először is rá kell jönnöd, hogyan kapcsold ki az agyad. Meg kell tanulnod elérni azt az állapotot, amikor nem foglalkozol azzal, hogy sikerülni fog-e. Azt, amikor az elméd járatása helyett csak elkezded csinálni. Mint amikor először mentél oda egy csajhoz. Egy dolgot azonban mintha kifelejtett volna a hozzávalók közül: egy olyan motort, amit nem sajnálsz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »