A piros pont, avagy Red Dot dizájndíj – Red Dot Design Award – egy olyan pályázati rendszerű verseny, melyben a “Red Dot”, azaz “piros pont” a minőség egyfajta védjegye. Ez a megmérettetés annyira komoly nívóval bír, hogy Essenben és Szingapúrban is létezik olyan múzem, ahol kiállítások vannak az eddigi nyertes vagy kiemelkedő pályázatokból. Így az, hogy a Yamaha a TMax 530DX és XMax 300 modellekkel elnyerte azt, az egy valóban figyelemre méltó elismerés.
Ráadásul a Yamaha két profi ingázója már ezt megelőzően is kapott hasonló méretű és mértékű elismerést a kategóriában. Korábban már vittek haza díjat a Good Design Awardról és az iF Design Awardról is. Tehát azt hiszem, hogy viszonylag vitától mentesen kijelenthetjük azt, hogy ezek a robogók szépek. A nemzetközi szakmai zsűri szemével nézve mindenképpen.
Igaz, hogy ez egy kicsit olyan ebből a szempontból, mint a Rákóczi híd lábánál álló Müpa – avagy Művészetek Palotája – épülete, ami szintúgy számos szakmai díjat söpört be annak idején. Mégis, ha az utca emberével beszélgetünk róla, akkor vegyes visszajelzéseket kaphatunk arról, hogy elnyeri-e a tetszését.
A TMax esetében a hétköznapi ember reakcióját már könnyebb felmérni. Ugyanis immár 17 éve robog rendületlen sikerrel a Yamaha hardcore ingázója. Ezt pedig nyilvánvalóan nem csak annak tudhatjuk be, hogy egy jó és bevált dologról van szó, hanem annak is, hogy tetszik az embereknek az amit és ahogyan képvisel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »