Lehet, hogy Erik Buell eddigi vállalkozásai eddig felemás sikerrel zárultak, de az általa megálmodott motorok mögött mindig volt valami érdekes megoldás, egyedi szemlélet és figyelemre méltó innováció, ami miatt felkapta rá az ember a fejét. Érthető tehát, ha kiemelt érdeklődés kíséri azt, ha újra felbukkan a neve egy fejlesztés mögött.
Az új cég, ahol a neve szerepet kapott az a VanguardSpark, aminek ő az egyik tartópillére. A másik kettő az F-X Terny, akik a Vanguard Motorcycles mögött állnak, illetve Frédéric Vasseur és a Spark Racing Technology, akik például Formula-E versenyautók gyártásában utaznak. Ismerjük el, ez egy olyan brancs, akikre tényleg érdemes odafigyelni.
Eleinte két modellel terveznek. Az egyik a “SpeedBike” névre hallgató valójában a biciklihez sokkal közelebb álló pedálos gép. Ők úgy fogalmaztak, hogy egyszerre lesz a mopedek és a robogók klassz és egészséges alternatívája. A másik modell pedig egy 150 kilométeres hatótávú, városi közlekedésre optimalizált motor, ami a Commuter nevet kapja. Ez nyilvánvalóan nem egy nagy teljesítmény hajhászásáról, hanem a megoldásról szól.
Amiben Buell keze is benne van, az biztosan tartogat néhány figyelemre méltó meglepetést. Ezt támasztja alá az is, hogy, a VanguardSpark közleménye szerint négy szabadalmi bejelentés várat magára a motorjaikkal kapcsolatban. Ha ezzel meglesznek, akkor az első prototípusokat már idén nyáron bemutatják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »