A motorkerékpáros trendek időről időre megváltoznak itthon és nemzetközi viszonylatban is. Miután az emberek megnézték a Top Gunt mindenki sportmotort akart, hogy úgy feszítsenek, mint Tom Cruise. Aztán amikor az emberek rájöttek, hogy az igazából kényelmetlen, akkor hirtelen mindenki magára kapta a rojtos bőrdzsekit és a Hellstől elleset imidzset magáévá téve chopper Rezső üzemmódba kapcsolt. Aztán volt egy rövid időszak, amikor a többség elkezdte hiányolni az MZ-jét és akkor mindenki nakedbuzi lett. Ma az adventure motornak kinéző, valójában aszfaltzabáló túraszörnyek fő csapásirányát éljük, a sisakgyártók pedig igyekeznek kiszolgálni az így keletkezett igényeket. Ebből a felvezetésből adná magát, hogy egy rettenetes, sildes dual-sport tökfödőről lesz szó, de mind tudjuk, hogy valójában a nyitható állú bukósisakokért ad pénz legszívesebben egy ilyen motor gazdája. A HJC elő is állt a saját újdonságával.
A gyári sajtó tanúsága szerint igyekeztek olyan merevséget előállítani, amitől úgy viselkedik, mint egy teli bukósisak. De ez nem más, mint porhintés. Természetes, hogy egy sisakgyártó a full bukók biztonsági értékeit akarja reprodukálni, ebben semmi újszerű nincsen. Az anyagválasztás is ugyanaz, mint a HJC felső kategóriás teljes tökhéjainak. Ez az úgynevezett Prémium Integrált Mátrix (P.I.M.+) adja az RPHA 70 és 11 alapjait is.
A felnyitható állú bukók nagy kritikusai szerint nehezek, kényelmetlenek, zajosak. A HJC igyekezett elébe menni ezeknek. A komplett bukó súlya ugyanis 1’420 és 1’520 gramm között mozog, amire egy átlag vásárlónak már igazán nem lehet panasza. Egy sima középkategóriás zárt bukó sem sokkal könnyebb. A kényelem relatív, hiszen mindenkinek más genetikai adottságai vannak, de az eddigi tesztek szerint ki lehet benne bírni egy napot.
A zaj csökkentésére pedig kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek, így aztán nem szabadna, hogy ilyen panasza legyen ezt viselve az embernek. A magyarországi piaci ára 140’000.- forint magasságában húzódik az aktuális akciók függvényében.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »