Elérkezett az ideje, hogy lezárjuk azt a mindenkit feszítő kérdést, amivel a Triumph bombázott le minket nemrég. Ki a legnagyobb huligán? Két promo videón keresztül is feszegették a kérdést. Noha a második felvonás az én ízlésemnek egy kicsit giccsesre sikerült, azt azért el kell ismerni, hogy egy jól eltalált kérdéssel, egy igazán bevésődött jelmondattal ügyesen felkeltették az érdeklődést. Az új Speed Triple modellt ugyanis végre megmutatták a nagyvilágnak, és mi már megfelelően kíváncsi állapotban vártuk ezt a pillanatot. Tették ezt rögtön két változatban, ami sok eddigi utalásnak értelmet ad.
Az új Triplákban maradt az 1’050 köbcentis motorblokk, de annak teljesítményét feltornázták 140-ről, mintegy 150 lóerőre. Ehhez nyilván akad némi köze annak, hogy a gyártó közleménye szerint 105 alkatrész változott meg az elődhöz képest, ami már jelentős mennyiségnek tűnik. A blokk a csúcsteljesítményt 10’500-as fordulaton adja le, a 116 newtonméteres forgatónyomatékot pedig 7’150-en kapja el.
A technikát bővíti új tempomat, kanyarodáshoz optimalizált kipörgésgátló és ABS. Ezek a vezetést segítő menetbiztonsági technológiák többnyire a Continental által szállított elmozdulásérzékelőre támaszkodnak. Az RS kivitel sajátossága néhány szénszálas alkatrész, és egy valószínűleg tuti hangon muzsikáló Arrow dob.
Ezekkel összesen három kilogrammal nyom kevesebbet a csúcskivitel – szárazon -, ami egy olyan előny, ami lehet, hogy egy jobban sikerült karácsonyi családlátogatás alkalmával tovatűnik, de akinek erre mozdul meg valami odalent, az biztosan értékelni fogja.
A könnyű és merev alumínium twin-spar váz, az egykarú lengővilla, a radiális Brembo fékrendszer változatlan, mint ahogy az is, hogy az új boldog tulajdonos Pirelli Diablo Supercorsa gumikon hagyhatja el a szalont friss szeme fényével. Ezenfelül mindkét kivitel elől és hátul is állítható felfüggesztéssel rendelkezik, de az RS változathoz Öhlins, míg az S modellhez Showa embléma jár.
A Triumph főmérnöke, Stuart Wood a következőket mondta az új modellről: “Jelentős változásokat hajtottunk végre az új Speed Triple blokkja körül. Így végül egy olyan motort kaptunk, ami jobban gyorsul, ráadásul a fordulatszámmérő piros vonalát is fel tudtuk tornázni egy ezressel. Ez összességében határozottabb gázreakciót eredményez, és a hangja is még jellegzetesebben adja vissza a klasszikus Triumph morgást.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »