Némi buherálást követően Frank rápasszította az öreg üzemanyagtartályt a modern DR-Z vázra, kicsit megvariálva az elülső részét, hogy a hűtőnek megmaradjon a helye. Azt persze tudta, hogy egy „egyszerű” tankcsere nem fogja földhöz koppintani senkinek az állát, ezért a figyelmét a motor hátsó traktusára irányította.
A segédváz vonalait újra gondolta, és kialakított egy olyan flat track stílusú farokidomot, ami szemet gyönyörködtető, alumíniumból készült és könnyen eltávolítható, kicserélhető. Nem is árt az ilyesmi, egy ilyen motort már ránézésre is emberiség elleni bűncselekmény garázsban pütyheszteni, hiszen ez egy ízig-vérig mókázásra termett jószág.
„Az alumínium alkatrészeknek hála egy könnyebb, és ezzel együtt élettel telibb motor lett a végeredmény.” – magyarázza Frank. Az építés folyamán két alkalommal vett igénybe segítséget. Egy jó barátja a hegesztések elkészültében támogatta, míg az ülést és a hozzá tartozó kárpitozást a Miller Kustom vállalta magára.
A kerekeket Frank 19-es Excel felnikre cserélte, amikre utcán is használható salakmotoros Mitas gumikat rakott. A felfüggesztéseket Promax Racing gyártmányúakra cserélte, amitől ugyan alacsonyabb és feszesebb rugózású lett a motor mindkét vége, de a szépségért szenvedni kell. Ez ilyen.
A motorblokk körül Frank nem sokat dolgozott, hiszen az szerinte már alapjáraton is kiváló darab. Még a légszűrőház is eredeti maradt, csupán egy BMC filter került annak a belsejébe. A kipufogórendszer azonban új, azt a maestro rozsdamentes acélból gyártotta le, a végére pedig odabiggyesztett egy KTM Duke-ról kölcsönvett Arrow X-Cone kipufogó dobot.
A vezetékeket pont illedelmes mértékben eldugdosta, és hozzáadott egy Li-Ion aksit, ami kisebb az eredetinél, és ezt szépen el tudta rejteni az ülés alá úgy, hogy attól még könnyen hozzáférhető legyen. A motor egyébként rendszámozható maradt – ez szempont volt -, így elöl-hátul világít, és mindent tud, amit egy közúti motornak tudnia kell.
A tökéletes megjelenéshez már csak egy fényezés kellett, amit a történelem ihletett. A matricázás Berry Sheene 1970-es, Texaco Heron Suzuki csapatának küllemét idézi meg, amit a Royal Kustom Works pakolt fel. A hetes versenyszám pedig szintén tisztelgés Sheene előtt. Tehát valami ilyesmire gondoltam, amikor azt mondtam, hogy elférne a Suzuki palettán egy tényleg igazán vagány dolog.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Márciusban jön egy videójáték, ami motoros szemmel egészen érdekes lehet, ugyanis a hirhedt Man-szigeti TT versenyt dolgozza fel.
Elolvasom »Az utóbbi idők egyik legizgalmasabb pletykája, hogy egy 1'440 köbcentis motorral szerelt Hayabusa érkezhet közénk.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »