Többnyire minden motorosnak megvan a véleménye a Harley-Davidson Street 750-ről. Mackó tesztelte először, és akkor arra jutott, hogy van helye a palettán. Sőt, nemrég újra volt alkalmunk a véleményünket elétek tárni a 2017-es Street Rod 750-ről, aminek a végén az lett a konklúzió, hogy jó kis gép ez, bár az igazi hötyögéshez érdemes a nagyobb köbcentis modellek felé kacsintgatni. Na persze mondhatunk mi akármit. Sokan ismerjük az összefüggést a vastagbél utolsó szakasza és a szubjektív állásfoglalás között. Szerencsére van egy vitathatatlan mérőszám, ami bármilyen vasat képes elhelyezni a menőségi skálán. Mégpedig az, hogy a motorépítő műhelyek a kezük közé veszik-e az adott példányt, avagy nem.
A Street 750 tekintetében ennek a dilemmának már három éve pontot rakott a végére néhány budapesti olajfoltköpenyeges mágus, amikor is a saját elképzelésük szerint épült vasat elindították a Battle of the Kings megmérettetésen. Coling Cornberg, a Number 8 Wire Motorcycle-től sem volt rest ügyfelének ezt az alapot ajánlani a project elkészítéséhez.
“Néhány évvel ezelőtt építettem egy sorkettes KZ-t egy montanai úriembernek.” – meséli Colin. – “Azonban az új felesége nem engedte neki, hogy motorozzon, így felrakta az eBay-re. Egy texasi fazon vásárolta meg, és nagy szerelem lett a dologból. Így keresett meg engem, hogy ideje lenne elkészíteni az ő saját motorját. Olyat, ami direkt neki készül.”
Eredetileg valami CB750-re hajazó épített motort szeretett volna a megrendelő, vagy valami ahhoz nagyon hasonló alapot. Colin azonban számtalan hasonló átépítést csinált már korábban, így kezdett csömört kapni tőlük. Így finoman elkezdte rábeszélni ügyfelét valami kicsit szokatlanabb megoldásra. Természetesen a köbcentik Mekkájában először szkeptikusan állt a dologhoz, de miután a maestro mutatott néhány szkeccset az elképzeléseiről, levetette magáról az előítéletek és az ellenállás láncait.
Colin Cornberg eredetileg Új-Zélandon született, most pedig egy Isten háta mögötti, 800 fős lélekszámú kisvárosban él és alkot Montana államban. A saját kis 16×20-as garázsában épített motorokat az elmúlt pár évben.
A Street 750 átfabrikálása kapcsán két fontos szempontot kellett szem előtt tartania. Az egyik, hogy ezt nem kiállítási darabnak szánják, tehát a motorozhatóságra, a kezelhetőségre rá kell feküdni. A másik pedig az, hogy legyen legyen benne egy erős café raceres felhang.
Az alumínium alkatrészeket saját maga kalapálta addig, ameddig ki nem adták a formát. Saját elmondása szerint két benzintankot – és egyet félig – készített el és kukázott ki, mire sikerült ezt a mostanit összehozni. A legnagyobb kihívás elé pedig a gyári – nagy méretű – benzinpumpa elhelyezése állította.
A második oldalon olyan részletmegoldások jönnek, hogy csak na. Ha érdekelnek ezek, akkor itt az ideje, hogy lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »