Az előttünk haladó autó “seggében” való motorozás nem csak frusztrálttá teszi a sofőrt, de egyben saját testi épségünket is veszélyeztetjük vele. Egy nem várt vészhelyzet esetén szinte esélyünk sincs megállni, mielőtt közelebbről megvizsgálnánk az autó csomagtartóját. A kevésbe “türelmes” autósok akár “tanító jellegű” belefékezést is produkálhatnak, ezzel adva tudtunkra, hogy túlságosan közel motorozunk mögöttük. Mondanom sem kell, hogy ez egy elítélendő és büntetendő cselekedet, de saját érdekünkben jobb, ha megfelelő távolságból szemléljük az eseményeket a közlekedés során.
Egy előzés során tartsunk megfelelő oldaltávolságot az autók mellett, ezzel megkímélve őket egy lábon kihordott szívinfarktustól. Ennél a résznél egyúttal visszacsatolnék a harmadik pontra is. A kettő együttesen rendkívül rémisztően hathat az autósokra. Amellett, hogy ezzel is rendesen aláássuk saját megítélésünket, kiszámíthatatlan cselekedetekre kényszeríthetünk egy autóst és veszélyeztethetjük a benne ülőket. Meg saját magunkat is akár…
A forgalom ritmusától eltérő motorozás szintén zavaró lehet egy-egy autós kolléga számára, akik emiatt küldenének minket melegebb éghajlatokra. Törekedjünk felvenni a többi közlekedő ritmusát, azzal együtt haladjunk, a körülmények és sebességhatárok figyelembevételével. Szép dolog a rakparton kalandozva a tájat csodálni, de azt lehetőleg ne az egyik legforgalmasabb időszakban tegyük, amikor anyuka igyekezne a gyerekekért az óvodába.
Na ezt a pontot egészen biztos, hogy egyetlen motorosnak sem kell bemutatni. Valljuk be, hogy mindenki átlépte már a sebességkorlátokat legalább egyszer. Sajnos a balesetek legnagyobb százaléka még mindig a gyorshajtások miatt történik. Illetve a baleset kimenetelét is nagyban befolyásolja a sebességünk. Nem mindegy, hogy a megengedett 50 helyett 90-nél fordul ki elénk egy autó.
Az autósok is sokkal nehezebben mérik fel egy száguldó motor sebességét, valamint nekünk is kevesebb időnk van reagálni a baleset bekövetkeztéig. Tartsuk meg a sebességhajhászást a nyílt napokra. Rengeteg lehetőség kínálkozik erre már Magyarországon is. Természetesen ennek anyagi vonzatai vannak, de ugye mindenki ismeri a majom és a banán kedves kis történetét?
A motorosok ezen típusának korábban már egy egész cikket szenteltünk, ők bizony a “squid”-ek. Aki járt az Andrássy vagy a Váci út környékén, minden bizonnyal találkozott már egykerekező és lámpa előtt stoppie-val megálló motorossal. Amerikában ennek még nagyobb “kultúrája” van. Rendkívül balesetveszélyes és az autósok számára rémisztő. Találkozhattunk már rengeteg “nem adta ki” videóval az ilyen mutatványok közül. A stunt gyakorlását tartsuk meg ellenőrzött és biztosított körülmények közé, ne az Andrássy-n kísérletezzük ki legújabb trükkjeinket. Egy-két járókelő egészen biztosan elismerően fog nekünk integetni, ami valóban szívmelengető tud lenni, de ha nem adja ki, könnyen a szembe sávban érkező 105-ös busz alatt találhatjuk magunkat.
Már az idei téli álom nehezén túl vagyunk, közeleg a szezon. Ezen néhány pont figyelembevételével talán javíthatunk saját megítélésünkön, és akár még a balesetek száma is csökkenhet.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak autósként? Milyen bosszantó és veszélyes helyzettel találkoztatok?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »