Talán amit egy visszahívási kampánnyal kapcsolatban legkevésbé szeretünk hallani, az a “felrobbanhat” szó. Mert ha egy elektromos csatlakozás hibája miatt mondjuk megáll alattunk a technika, azt még csak-csak túléli az ember – maximum meg kell várnunk a trélert, hogy márkaszervizbe szállítsa a vasat. Na de ha megvesszük a világ egyetlen légzsákkal felszerelt motorját, és azon menet közben az arcunkba robban a légzsák, az nem biztos, hogy a “próbáljuk ki” érzést váltja ki az emberből… Pedig a Honda GoldWing esetében ez most megtörténhet.
Ráadásul nem is a Honda tehet róla. Hiszen a járműipart kicsit is ismerők számára nyilvánvaló: nem ők maguk készítik a légzsák egységet. Hanem vásárolják azt, mégpedig az egyik világszerte ismert beszállítótól. A Takata légzsák rendszereire pedig már folyamatban van egy visszahívási akció, amely most elérte a GoldWing guruló túracsodákat is. A hiba pontos megnevezése: a túl nagy hőmérséklet- vagy páratartalom változás következtében a kioldóegység működésbe léphet.
Persze azonnal lesznek olyanok, akik azt mondják: mi a fenének egy motorba légzsák, az is csak egy dolog, ami elromolhat. Meg persze a másik zseniális szlogen: a túl biztonságos motor (már az ABS is!) csak elkényelmesít és nem figyelünk eléggé. Akivel történt valóban kivédhetetlen ütközéses baleset – mert ha tetszik, ha nem, van ám ilyen! -, az pontosan tudja: létezik olyan helyzet, amikor csak a szerencsén múlik az életben maradásunk. Vagy éppen egy légzsákon. Nézd csak meg, hogy működik a Honda GoldWing rendszere egy valóban durva becsapódás közben. És főleg azt: hogy fest ugyanaz az ütközés légzsák nélkül!
A visszahívás egyébként a 2009 és 2016 között legyártott légzsákos GoldWing modelleknek csak egy részét érinti, mégpedig összesen 960 darabot az egész világon. A Honda természetesen – és a világcégektől ma már megszokott és elvárt módon – teljes mellszélességgel kiáll vásárlói mellett: az érintett motorok tulajdonosait értesítik és gépeikben a teljes légzsák egységet díjmentesen cserélik. Csak egy kis érdekesség zárásként: a 2018-as, vadonatúj GondWing-ekben már nem Takata légzsák van…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »