Nem is olyan régen még merész tervekként hivatkoztunk arra, hogy a Harley-Davidson 2027-ig száz új modell kihozatalában gondolkodik. Aztán elkezdett telni a tavalyi esztendő, és azt vettük észre, hogy a Softail családban úgy szaporodnak a tagok, mintha kiscicák lennének. És akkor hirtelen 2018-ban már nem is tartjuk olyan elképzelhetetlennek azt, hogy ilyen ütemben fognak érkezni az új motorok, amiket persze el is kell nevezni valahogyan. A friss nevek a következők egyelőre: 48X, Bronx és Pan America. Indulhat hát a barkochba, hogy mit is takarnak.
Van egy nagyon érdekes aspektusa a dolognak. A neveket nem a saját hazájában jegyeztette be a milwaukee-i vállalat, hanem nálunk, Európában, a spanyolországi székhelyű Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalában. Nyilvánvalóan ez nem azt jelenti, hogy az új modelleket csak nálunk akarják értékesíteni, a saját hazájuk motorosainak meg fityiszt mutatnak. Szépen ki is fordulna a világ a sarkából, ráadásul pont ilyen nevekkel, mint a Bronx vagy a Pan America. De ettől még érdekes, hogy ide fordultak és nem befelé tekintettek az ügyintézés kapcsán.
Talán a 48X kapcsán van a legkönnyebb dolgunk, hiszen a Sportster 48, azaz Forty-Eight kézenfekvő megoldókulcsot ad a kezünkbe. Tehát a legvalószínűbb annak egy módosított, talán kicsit extrább és újragondolt alternatívája lehet. Esetleg egy erősebb, izmosabb változata – bár azt hozzá kell tenni, hogy az internetes fórumokon elég vad találgatások vannak az üggyel kapcsolatban. De ezekben hozzávetőlegesen annyi lehet a valóság, mint teszkós virsliben a színhús.
A Bronx sokkal nagyobb fejtörést okoz. Az egyetlen mankónk az, hogy a 48X-ről vannak elképzeléseink. Hiszen ha egyszer már hozzányúlnak a Sportster családhoz, akkor logikusnak tűnik, hogy azt nem csak egy fronton teszik meg. Tehát a Bronx egy új Sportster változat lehet – de az, hogy a HD mihez akar visszanyúlni ezzel, az rejtély. Természetesen az azonos nevet viselő hírhedt negyednek New Yorkban szintén megvolt a maga motoros élete a hatvanas-hetvenes években. Az ottani motorok azonban nem különböztek jelentősen a kor más helyeken használt Harley-Davidsonjaitól. Vagy esetleg egy hardcore városi rosszalkodót terveznek a fiúk? Legyünk őszinték: az azért kiadná, és meg is férne a palettán.
A Pan America névről első blikkre talán mindenkinek egy kontinensátszelő nehézcirkáló jut eszébe, és ez a képzettársítás talán nem is rossz. Bár azt el kell ismerni – és igaz is -, hogy a touring szegmens Harley-éknál már így is eléggé telített, de végül is a Softail család esetében sem különösebben zavarta őket, hogy egyszerre egy csokornyit kínálnak eladásra belőle. A legvadabb találgatások a “Pan” szóból erednek, hiszen így szólították köznyelvileg annak idején a Panhead HD-kat. De nyilvánvalóan nem fognak tökfödős motort gyártani megint. Az viszont biztos, hogy ha a Harley felvezeti ezt a nevet a palettájára, akkor elsüthetik a legendás reklámszöveget: “Be a man, ride a Pan!”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »