A 70-es, 80-as évek rivalizálásnak egyik terméke az 1047 köbcentis, léghűtéses soros elrendezésű hathengeres motor, amely 105 lóerő leadására volt képes. A 24 szeleppel és 6 karburátorral szerelt motor 216 kilométer/órás végsebességre volt képes, impresszív negyed mérföldes teljesítménnyel. 11.36 másodperc alatt futotta a távot, 189.82 km/h végsebességgel.
Nem maradhat le a különleges hengerelrendezéssel bíró erőforrás a felsorolásunkról. Az oldalra helyezett hengerek könnyedén hűthetőek használat közben. A menetszélen kívül a szemünk is megakad a furcsa megoldáson, mind a 744 (V7) és a 843 köbcentis (V9) változat teljesíti az Euro 4 normákat.
A korábbi és az újabb modellek esetében is kijelenthető, hogy Edward Turner kezei alatt egy ikon született. A szögletes hengerdizájn és a blokk részletessége egyszerűen pazar. A mostani Triumph retró modelleken is ez köszön vissza nekünk, az összes fontosabb, védjegynek számító megoldás megtalálható a már folyadékhűtésű motorokon is.
A chopper és cruiser motorok rajongói között az amerikai gyártó egyértelműen etalonnak számít. Pazar megoldásokkal évtizedek óta a réteg nagy kedvence. A krómozott alkatrészek tömkelege nem kerüli el a motorblokkot sem. A 45 fokban elékelt V2-es erőforrás sem szűkölködik a szép részletekben. A Big Twin és a Sportster Evolution esetén is minőségi anyagfelhasználással találkozhatunk.
Már az elnevezés láttán is egyből valami furcsaságra gondolhatunk. Ebben az esetben a mérnökök elhagyták a hagyományos formavilág alkalmazását és a hengereket négyzet alakzatban helyezték el. Na de a motor nem csak a külsővel hódított! Az 1985-től gyártott “RBG500 Grand Prix” versenygép által ihletett erőforrás hét egymást követő címet szerzett az 500 köbcentis géposztályban, az akkori Király Kategóriában. Olyan versenyzők alatt szuperált, mint például Barry Sheene.
Nektek van személyes kedvencetek? Mivel egészítenétek ki a felsorolást?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »