A 70-es, 80-as évek rivalizálásnak egyik terméke az 1047 köbcentis, léghűtéses soros elrendezésű hathengeres motor, amely 105 lóerő leadására volt képes. A 24 szeleppel és 6 karburátorral szerelt motor 216 kilométer/órás végsebességre volt képes, impresszív negyed mérföldes teljesítménnyel. 11.36 másodperc alatt futotta a távot, 189.82 km/h végsebességgel.
Nem maradhat le a különleges hengerelrendezéssel bíró erőforrás a felsorolásunkról. Az oldalra helyezett hengerek könnyedén hűthetőek használat közben. A menetszélen kívül a szemünk is megakad a furcsa megoldáson, mind a 744 (V7) és a 843 köbcentis (V9) változat teljesíti az Euro 4 normákat.
A korábbi és az újabb modellek esetében is kijelenthető, hogy Edward Turner kezei alatt egy ikon született. A szögletes hengerdizájn és a blokk részletessége egyszerűen pazar. A mostani Triumph retró modelleken is ez köszön vissza nekünk, az összes fontosabb, védjegynek számító megoldás megtalálható a már folyadékhűtésű motorokon is.
A chopper és cruiser motorok rajongói között az amerikai gyártó egyértelműen etalonnak számít. Pazar megoldásokkal évtizedek óta a réteg nagy kedvence. A krómozott alkatrészek tömkelege nem kerüli el a motorblokkot sem. A 45 fokban elékelt V2-es erőforrás sem szűkölködik a szép részletekben. A Big Twin és a Sportster Evolution esetén is minőségi anyagfelhasználással találkozhatunk.
Már az elnevezés láttán is egyből valami furcsaságra gondolhatunk. Ebben az esetben a mérnökök elhagyták a hagyományos formavilág alkalmazását és a hengereket négyzet alakzatban helyezték el. Na de a motor nem csak a külsővel hódított! Az 1985-től gyártott „RBG500 Grand Prix” versenygép által ihletett erőforrás hét egymást követő címet szerzett az 500 köbcentis géposztályban, az akkori Király Kategóriában. Olyan versenyzők alatt szuperált, mint például Barry Sheene.
Nektek van személyes kedvencetek? Mivel egészítenétek ki a felsorolást?
Cimkék:
Az előző írásban David Robb, a BMW Motorrad egykori dizájnért felelős főnöke volt porondon, most pedig svéd utódjáról ejtünk pár szót
Elolvasom »Megszokhattuk, hogy neves márkák termékeit előszeretettel másolják és silány minőségben, átcímkézve dobják piacra. Hasonló történhetett itt is.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »