Külön érdekesség, hogy az útmutató kitér arra, hogy a motorkerékpárra teljes felelősséget vállalnak, de a benne lévő FN motorra már nem. Az első motorkerékpár szériagyártása nem tartott sokáig, pedig az utolsó motorok már 2.75 lóerő leadására is képesek voltak. Csupán három évig volt kapható, azaz 1906-ig 700 svéd koronáért, vagy 150 amerikai dollárért. Ez nem is tűnik olyan soknak, ha azt vesszük alapul, hogy egy korabeli Ford A-modellt 750 dodóért mértek, így arra inkább még úri hóbortként tekinthetünk.
Nincsenek értékesítési adatok erről a korszakról, de a feljegyzések azt mutatják, hogy a motorvelocipédet – később mopedre rövidítve – versenyzésre is használták. 1907-ben a Husqvarna megkezdte egy 3.25 lóerős NSU motorblokk tesztelését, de azt végül csak két évig használták. Az első ismert gyártási számok 1908-ból származnak, amikor a cég 14 darab motorkerékpárt épített és értékesített. A vállalat a svájci Motosacoche-al is megállapodást kötött. A genfi székhelyű vállalat 300 genovai munkást alkalmazott Olaszországban, ahol motorblokkokat és komplett motorokat is gyártottak. A svájciak több mint egy tucat motorgyártóval működtek együtt, köztük a svédekkel, akikkel négy évig tartott a munkakapcsolat.
A huszadik század első tíz évének a végére a Husqvarna óriási lépést tett afelé, hogy önállóan gyártsanak motorokat, a saját képükre formálva. Persze ekkor még a Motosacoche No. 58 erőforrást használva készítettek jó kiállású és megbízhatónak számító motorokat. Ezekből összesen 23 darabot értékesítettek, de a következő évre ezt megduplázták, és új megállapodást kötöttek egy másik svájci vállalattal. A Moto-Réve – jelentése a finoman fellengzősre sikerült “motorkerékpár álom” – nevű társasággal karöltve hozták a létre a svédesen egyszerű elnevezést kapott Model 65-öt. Ez az alkarszaggató kettő lóerejével ugyan gyengébbre sikerült az NSU erőforrásánál, de ezt legalább két hengerből és 279 köbcentiméteres lökettérfogatból préselte ki. Ami akkoriban talán a menőség netovábbjának hathatott.
Tehát a Husqvarna az első néhány évében – 1903 és 1910 között – folyamatosan fejlődött a mérnöki és gyártási folyamatokban, de összesen csupán száz darab motort értékesítettek. Ez éppen csak elég volt ahhoz, hogy a piacon maradjanak és belehasítsanak a következő érába. Az ezt követő évek – 1911 és 1919 között – már a kísérletezésekről és a valódi fejlődésről szóltak.
A motorostöri husqvarnai mélységeit természetesen a következőkben tovább szeleteljük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »