Láthatjuk és találgathatjuk, hogy milyen irányba halad majd a motorkerékpárok fejlesztése – mi az, ami néhány év múlva már esetleg az utcakép szerves részévé is válhat? Összeszedtük nektek az idei milánói motorshow legfontosabb újdonságait, következzen hát a tízes lista.
A TFT (Thin Film Transistor) folyadékkristályos kijelzők az utóbbi néhány évben váltak igazán népszerűvé. Érdekesség, hogy ezen panelek gyártási költsége olcsóbb, mint hagyományos sebesség- és fordulatszámmérő társainak a költsége, de mára elengedhetetlenné vált a színes TFT kijelző egy high-end motoron. Többek között az egyik újítás a Yamaha Tracer 900-on is egy ilyen színes TFT kijelző.
Az autók és motorok világában a hátsó világítás és féklámpák esetében már régen jelen van a LED technológia, de az első fényszóróknál sokáig csak a prémium- és csúcskategóriás modelleknél jöhetett szóba. Ez mára a múlt, szinte minden újonnan érkező modell már full LED világítással felszerelt. Remek fejlesztésnek mondható: hosszabb élettartamot, jobb és szebb színképet ad egy LED fényforrás a hagyományos társaihoz képest. Egyetlen negatívuma a magasabb bekerülési költség, ami később akár a biztosítási díjakon is megmutatkozhat. Egy prémium kategóriás autóhoz hasonlóan egy kisebb perec is zsebbenyúlós lehet, ha sérülnek a világítások (is). Az általunk bemutatott BMW C400 X robogó is megkapta ezt a “feature”-t.
Egy már szintén létező technológia: adaptív kanyarfényszórók, amelyek érzékelve a motor kanyarodását és dőlésszögét képes változtatni a világítás irányát. Hasznos és biztonságos közlekedést támogató fejlesztés, amely manapság csak a prémium túra szegmens kiváltsága. Többek között az új Ducati Multistrada 1260 is tudja.
2017-ben a Suzuki egyetlen újdonsága az SV650X volt a kiállításon, ami tulajdonképpen egy neoretró SV650, amit a Tokiói Motorshow-n már bemutattak. A japán óriás még sajtókonferenciát sem tartott, ami meglehetősen szokatlan esemény Európa egyik legnagyobb kiállításán. Hol vannak az új modellek? Mi történik mostanában a Suzuki háza táján? Csend és hullaszag.
Korábban sokan úgy tekintettek a sorkettes erőforrásokra, mint a költség- és fogyasztáscsökkentés melléktermékére. El kellett telnie egy kis időnek, hogy ez a nézet megváltozzon és most olyan új szereplőket köszönhetünk a piacon, mint a BMW F850GS, F750GS, KTM 790 Duke és Royal Enfield Interceptor. A gyártók rájöttek, hogy nem csak low-budget motorokat lehet készíteni sorkettővel. Könnyű és kompakt méretüknek köszönhetően a tervezők álma tud lenni és persze olcsóbbak, mint a V2 vagy sornégyes társaik.
A Yamaha és a Honda vezető szerepe ezen a téren megkérdőjelezhetetlen: élen járnak a fejlesztésben. Nem titkolt céljuk, hogy később a motor képes legyen átvenni helyettünk vezetői feladatokat, egyfajta kiterjesztett tempomatként, amely nem csak a sebességet, de az egyensúlyt is képes megtartani.
Nem új keletű a téma, tulajdonképpen mindig lehet erősebb motort gyártani és meg is teszik! A Ducati 2003-as Desmosedici MotoGP motorja 220 lóerős teljesítmény leadására volt képes, mi pedig ma bemehetünk egy Ducati szalonba és elhozhatunk egy Panigale V4 Speciale-t, ami “elhanyagolható” 226 lóerőt tud. Siessetek, mert csak 1’500 darab lesz belőle, nehogy elkapkodják őket! Aztán a nagy sietségben össze ne törjétek, mint szegény hostess lány, aki sikeresen felborított egy null kilométeres példányt.
Kíváncsiak vagytok a dobogós helyezésekre? Lapozzatok a folytatásért!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »