Ahogy a közepesek esetén, úgy a nagyobbik Tiger modellekről is elmondható, hogy a változások kevésbé érintik a küllemet és erősebb vonalat képvisel a belbecs aktuális szintre faragása. És ahogy a kisebbeket, úgy az 1’200 köbcentiméteres modelleket is Milánóban mutatták be az EICMA shown.
A 2018-as Tiger 1’200 modellek is megkapták a szükséges frissítéseket, de továbbra is az a felállás, hogy aki küllem alapján meg tudja különböztetni a legutóbbi változattól, az valószínűleg nagyon beleásta magát a témába. A Triumph azt mondja, hogy az új modellek körülbelül 10 kilogrammot fogytak a súlyukból, ami üdvözlendő változás. Persze itt nem ér véget a kör, hiszen a gyár szerint még majd 100 kisebb-nagyobb faragás történt a korábbiakhoz képest.
A legnagyobb változást természetesen az új 1’215 három hengeres motorblokk jelenti, ami csúcspontján 140 lóerőt szabadít a gyanútlan motorosra. Az, hogy mi szükség van egy adventure motoron ekkora ménesre, az már egy olyan rejtély, amibe Sherlock Holmes bicskája is beletörne. Azok számára viszont, akiknek testében ettől az adattól felüti fejét a gerjedelem, biztosan örömteli hír ez.
A Triumph egy rakás prémium alkatrésszel igyekszik megnyerni a kalandmotorra vágyók szívét. Ilyen például a WP Suspension’s félaktív felfüggesztése, ami képes reagálni az út közben, vagy éppen kanyarban bekövetkező változásokra.
Természetesen nem maradhatott ki néhány látványos, vagy éppen hangzatos fejlesztés. Így aztán a Tigrisek részét képezi a felfelé és lefelé is működő gyorsváltó, a színes TFT kijelző, a kulcs nélküli indítás, az éjszakai motorozást nagyban segítő kanyarkövető teljesen LED-es fényszórók. Korszerűsítették a tempomatot, elektromosan állítható a szélvédő és az ülésfűtést okosan kiterjesztették az utas számára is, ami azt gondolom sokak számára megkönnyíti a magyarázkodást otthon, hogy miért van szükség erre az új motorra.
Ezen kívül kapott inerciális mérőegységet és kanyarban is megfelelően működő ABS-t, és a kipörgésgátlón is fejlesztettek a motoros biztonsága érdekében. A ride-by-wire technológia hat féle módon képes a gázt adagolni, igaz ebben benne van a korábban már említett “Off-road Pro” is, ami jelen esetben is csak az XC modellekhez érhető el.
Akárcsak a kisebb testvér esetén, a nagyoknál is hat különböző modell érhető el. Két off-road és négy aszfaltbarát változat, illetőleg szintén létezik a “low” verzió azok számára, akik nem cseperedtek égimeszelővé.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »