Vannak, akik túllihegésnek tartják a protektoros ruházatot. Hiszen a világ azon részén, ahol a lakosság igen jelentős része motorral közlekedik, a turbánon kívül nem nagyon látunk védőfelszerelést a motorosokon. Mi azonban más környezetben élünk és más motorokkal közlekedünk – amitől persze mindenki maga dönti el, mennyi pénzt és energiát fordít testi védelmére. Tiszteletben kell tartani azt is, aki nem szeret fullosan felöltözni. Viszont aki igen, azoknak szeretnénk mutatni néhány komolyabb cuccot, amelyek újdonságként jelentek meg az olasz prémium gyártó, az Alpinestars kínálatában.
Egy sérülés tényleg nem vészesen súlyos következménye
Mivel a közelmúltban szenvedtem egy szerencsétlen motoros balesetet és meg is sérültem kissé, személyesen is protektoring keresgélésbe kezdtem. Hogy miért ez, és miért nem egy hagyományos motoros kabát? Azokkal elég régen fenntartásaim vannak, ugyanis egy passzentos bőrruha kivételével az utcai túracuccok szinte mindegyikében könnyen el tud mozdulni a beépített protektor annyit, hogy pechesebb esetben pont ne védjen semmit.
Ezt úgy tudjuk biztosan elkerülni, ha a védelmi eszközöket magunkhoz rögzítjük – magyarul a ruha alatt hordjuk. Idén az Icon Raiden UX tartósteszt felszerelést egész évben így viseltem, és őszintén szólva teljesen jó volt így motorozni. Vagyis nem csak az off-road, hanem a normál túra használatra is abszolút jól bevált a módszer. Lássuk hát, mit sikerült fellelni a Motostar szaküzletében!
Protektoring, fullos gerincvédő, de csípő- és térdprotektorok is szerepelnek videónkban
Tulajdonképpen ezt a cuccot mentem be megnézni a Petneházy utcába. A felső videóban emlegetett régi protektoringem ugyanis annyira bő már rám (főleg karból-vállból fogytam is, valamint tíz év alatt az anyaga is nyúlt némileg), hogy az amúgy hatalmas védőeszközök könnyen elmozdulhatnak. Akár kabát alatt is. Az Alpinestars új cucca azonban kiválóan ötvöz minden olyan tulajdonságot, amit én keresek: jó a szellőzése (még a protektorok is átlevegőznek), tökéletesen idomul a testhez, kellően nagyok a protektorok és azok elmozdulni sem tudnak.
A Motostar webáruházában minden tulajdonságát el tudjátok olvasni a termékleírásnál, így ezekre nem térek ki külön. A kis tömeg, könnyű fel- és levétel, valamint a maximális védelem ötvözésében azonban olyan magas szinten van, hogy tavasztól alighanem már ebben folytatom a motorozást. Az ára pedig egyáltalán nem annyival magasabb az átlag (kommersz) hasonló darabokéhoz képest, mint amennyi többlet szolgáltatást nyújt.
A kabátokban levő hátvédelem ritkán biztosít valódi, komoly biztonságot. A gerinc védelme pedig kiemelkedően fontos – ezzel korábban foglalkoztunk is! Az is nagy igazság, hogy szinte bármilyen külön hordott “teknőc” többet ér a semminél. Amennyiben azonban valaki a legjobbat akarja magának, akkor a Nucleon KR-3 környékén kell keresgélnie. Kemény külső rész, alatta puhább ütéseloszlató réteg.
Mindez kiválóan átszellőzik, a forma kialakítása miatt pedig még a lapockákat is védi. A derékpánt nem csupán bőségében, hanem magasságában is állítható, sőt a ráfűzött kiegészítő protektoroknak köszönhetően még a lengőbordákat is óvja a tipikus motoros sérüléstől. Mert ugye a kulcscsontot a sisak töri el, a bordákat meg a saját karunk…
Amennyiben egy protektoringhez hasonlóan szeretnénk elölről is védeni mellkasunkat, a gerincpáncélt kiegészíthetjük a Nucleon KR-C protektorral. Ez bármelyik Alpinestars hátvédőre néhány mozdulattal illeszthető, így egyfajta kis “mini-protektoringet” kapunk. Amely már csak a vállunk és könyökünk védelmét bízza a kabátunkra. Amit egy passzentos bőrcucc hibátlanul teljesít is – egy lazább cordura esetén érdemes végiggondolni, nem járunk-e jobban a Bionic Action Jacket hordásával – persze ehhez megfelelő méretű kabát is kell.
A térdünk is nagyon könnyen sérül. Ráadásul talán a túranadrágokban levő ezen védelmi eszköz mozdul el a legkönnyebben. Aki többre vágyik, az nadrág alatt vagy felett viselhető térdprotektorból is kismillió félét választhat a piacon. Az Alpinestars SX-1 – mint neve is mutatja – elsődlegesen motocross felhasználásra készült. Ebből kifolyólag védelmi képességei messze az élmezőnybe sorolják.
Ugyanakkor számtalan tulajdonsága miatt a mindennapi életben is hihetetlenül jól viselhető egy bővebb motoros nadrág alatt. A tépőzárakkal pontos illeszkedést állíthatunk be. Azonban nem kell minden fel- és levételkor ezekkel bíbelődnünk, hiszen a rögzítés bepattintós. A pántok nem vágják a lábunkat, mert széles gumiszalag található alattuk. A dupla csuklós mechanizmus tökéletes mozgást biztosít – ami a crosspályán elég, az a mindennapi életben is az lesz. A térdkalácsot behajlított állapotban is megfelelően védi a kemény műanyagok alatti, fixen ide eső protektor. A testünkkel csupa kellemes, puha rész érintkezik. A lehetőségekhez képest pedig az egész cucc átszellőzése az elérhető legjobb.
Összességében tehát elmondható, hogy az Alpinestars igazi prémium márkaként a motorosok legmagasabb szintű védelmét is képes megoldani. Akár sportszerűen, akár utcán túrázva, akár aszfalton, akár terepen motorozunk, testünk megóvásáért minden általunk elérhetőt megtehetünk a segítségükkel. Persze a legjobb továbbra is, ha nem esünk el – csak ugye ez nem sikerül mindig…
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »