A világ legjelentősebb motorkerékpárokat gyártó vállalatai szeretik a milánói motor show idejére dátumozni az új modelljeik bemutatását. Nagyszínpad, csinnadratta és röpködnek a nagyobbnál nagyobb nevek az enyhe talján őszi levegőben. Majd jön a Husqvarna, és a hivatalos bemutató előtt egy nappal feldobják Instagramra, hogy mit hoztak magukkal. Iszonyúan laza és merész húzás! Nem is beszélve arról, hogy – és ezt valóban így volt értelme meglépni – az EICMA egyik legérdekesebb kiállású vasát rakták le az asztalra a szériagyártásba kerülő motorok mezőnyében. Persze, tanulmánymotorokkal könnyű villogni. A 701 Vitpilen viszont hiába néz ki úgy első ránézésre, mintha koncepció fázisban lenne, valójában hamarosan egy ilyet bárki kiguríthat a szalonból.
A 701 Vitplien erőforrása már jól ismert. A 690 köbcentiméteres, 73 lovas blokkot a KTM 690 Duke már megismertette a nagyvilággal. A modern café raceres felállás minden esetre jó kiinduló pont a gyárnak ahhoz, hogy nekiláthasson a sikeres aszfaltbetyárkodásnak. Gondolom mindenkinek feltűnt már, hogy az utóbbi időben mennyire megnőtt az igény a régi stílusúnak ható, de új technikát felvonultató gépek iránt.
Nyilván a svédek is valami hasonló módon gondolkodtak, amikor évekkel ezelőtt elkezdték a tanulmánymotorok farigcsálását. Hiszen jelen pillanatban talán egy ilyen küllemmel rejt magában egy fejlesztés a legkevesebb rizikót. És ha a vásárlások terén annyira nem jön be a számítás, arra még mindig biztosan a legjobb, hogy felhívják magukra a figyelmet. És arra is, hogy innentől kezdve nem elégszenek meg az off-road sikerekkel.
A Husqvarna minden esetre jó úton jár. A különböző KTM platformok egyedi tálalása egyáltalán nem tűnik rossz receptnek.
Cimkék:
Már a mezei Panigale is egy elég kemény dolognak számít, főleg hogy az olaszok a középkategóriába sorolják. A Corse pedig még erre is rátesz!
Elolvasom »Milliomosnak lenni azért is lehet jó, mert az ember elverheti a pénzét MotoGP-ből származó fejlesztésekre, ha a garázsban áll egy RSV4.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.
Elolvasom »Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.
Elolvasom »