Rengeteg féle elektromos kerékpárt építenek manapság a Földön. Gyakorlatilag számon tartani sem lehet őket. Mégis időnként felbukkan egy-egy olyan, amit érdemes megismerni, mert valamilyen különleges, egyedi megoldással rendelkeznek. A Rungu Juggernaut is ilyen: bizonyos mértékben egy megszokott “fordított trike” elöl két kerékkel, másrészt a kissé szokatlan kialakítású első futóművével kilóg az általunk megszokott hasonló motorok-robogók közül.
A Rungu fő felhasználási területe a homokos tengerparti strandokra való kijutás. Itt egy hagyományos kerékpár eléggé elvérzik, hiszen első kereke instabil a laza talajon, a jó futáshoz való sebességre pedig nem nagyon lehet felgyorsulni vele. Ennek kiküszöbölésére a Juggernaut két első kereket kapott, ráadásul mindkettő jó ballonos gumival van ellátva. A bemutató videóban is látható módon a homokban ez valóban könnyed haladást tesz lehetővé.
A masina fő gondja az, hogy állítólag súlytakarékosságból nem úgy alakították ki az első dupla kerekes futóművet, hogy azok bedöntött állapotban is a talajon maradjanak. Pedig a Yamaha Tricity vagy a vadonatúj NIKEN példája mutatja, hogy egy viszonylag egyszerű mechanika is meg tudja oldani a dolgot. Szilárd talajon kanyarodva vagy komolyabb hepe-hupán pedig valamelyik kerék a levegőbe emelkedik. Mivel közlekedtem saját Piaggio MP3 robogóval egy ideig, tudom, hogy amikor annak hidraulikusan lemerevítettem az első kerekeit és átmentem még egy kis puklin a lámpa előtt, bizony nagyon ijesztő érzés volt…
Kanyarban tehát a Rungu Juggernaut simán emeli ívkülső kerekét – de a dolog állítólag megszokható és semmilyen veszéllyel nem jár. Annak azért örülök, hogy a hasonló elrendezésű motorkerékpárokban nem alkalmaznak hasonló elvet…
Mivel a címben szerepel az elektromos szó, a masina nyilván rendelkezik ilyen hajtással is. A villanymotor alapvetően rásegítő funkciót tölt be, hogy a homokos dűnéken könnyebben fel lehessen tekerni. A rásegítés mértékét külön tudja szabályozni a használó, a jármű sík úton elérhető legnagyobb sebessége 56 kilométer/óra. Hatótávja tisztán a villanyhajtást használva 24 kilométer, amennyiben pedálozunk is mellette, ennek a duplája.
Az érdekes konstrukció bennem nem ébresztett birtoklási vágyat – ha benned igen, mindjárt elmulasztom. Ehhez azt hiszem elegendő elárulnom az árát. 6’800 dollár, vagyis kicsit több mint 1,8 millió forint. Aminél jóval olcsóbban vehetsz egy vadi új Yamaha Tricity-t, akár már az új 150-es változatban is. Annak rendesen megdől az eleje kanyarban – és még tekerni sem kell!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »