A címben jelzett dolgokból annyira nem biztos semmi, hogy még az egyes szám is lehet tévedés. Persze ehhez tudni kell azt, hogy a Triumph amúgy is szerteágazó modellpalettáján a Tiger név nem kevesebb, mint 17 (igen, tizenhét!) motorkerékpáron található meg. Ezek három fő csoportba sorolhatók: a Tiger 800, a Tiger Explorer és a Tiger Sport. Az első alapvetően könnyebb kalandmotor, a második nagy és nehéz kalandmotor, a harmadik pedig alapvetően aszfaltos felhasználású túrázó. Na nézzük a fél perces kisfilmet, aztán találgassunk!
Annyit kizárhatunk, hogy a videó a Sport változatra vonatkozna. Marad a másik kettő, amelyeket könnyen meg tudunk különböztetni, hiszen a 800-asok lánc véghajtással rendelkeznek, míg az 1’215 köbcentiméteres sorhármassal szerelt Explorerek kardánosak. Na most a filmben ahol ez a részlet észlelhető, ott láncot látunk. Az új 800-asok debütálását erősíti az is, hogy ezeknek az utolsó frissítése 2015-ben történt, míg az Explorereké egy évvel később.
Ugyanakkor 0:15-nél egy néhány másodpercre látunk egy aszfalton kanyarodó motort, amelynek lámpája és “arca” sokkal inkább a nagy testvért juttatja eszünkbe – bár nyilván ügyeltek rá, hogy túl élesen ne lássuk… Annyit tudunk, hogy frissül a soros háromhengeres erőmű, új lesz a műszerfal és a kezelőszervek és ledes első lámpát kap az újdonság (vagy újdonságok), amelyek fazonjukban az Explorerre hasonlítanak inkább. Innen aztán bármi lehet. Megújulhat a Tiger 800 család (nem kizárt, hogy annyira fognak hasonlítani egymásra, mint a 650-es és az ezres Suzuki V-Strom), de lehet hogy az Explorereket is átfésülik. Sőt, még azt sem zárhatjuk ki, hogy a Panafrica Rallyra készített Tramontana sorozatban gyártott változatával lepnek meg. Utóbbinak is sokan tudnának nagyon örülni! Ami biztos: november 7-én okosabbak leszünk.
Cimkék:
Ezért bízd inkább szakemberekre a tanulást: délutani mókának indult, baleset és jelenetős anyagi kár lett a házi oktatás befejezése.
Elolvasom »Az eddigieknél erősebb, de ugyanúgy csendes és tiszta üzemű elektromos terepjáróval kedveskedik a stílus kedvelőinek a KTM. Itt a Freeride E-XC.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »