Mint az autók vonatkozásában a legelején említettem, a japánoknál némileg eltérő a helyzet. Náluk általában van a modell és a szín, míg a gyári vagy utángyártott többletfelszereltség utólag kerül rá, ahogy mi szeretnénk. Mindkettő megoldásnak vannak előnyei és hátrányai.
A Yamaha magyar oldalán motorkerékpárok vagy robogók (most legyen az utóbbi), majd sportrobogók és végül a modell kiválasztása a sorrend. Ez most legyen egy 300-as. A képek segítenek és rögtön öt “kameraállásból” is szemügyre vehetjük, hogyan fog kinézni a maga valójában, mindeközben a vételárról is rögtön képet nyerhetünk.
A felső sorban a motorod összeállítása menüpontra kattintva színt választunk, ez alatt vannak csoportba rendezve a gyári többletfelszereltségek. Viszont ezekkel később is kiegészíthetjük szeretett motorunkat, robogónkat, mivel a motorvariáns és a szín gyári, a továbbiakat az importőr vagy márkakereskedő szereli fel. A következő képen a jobb alsó sarokban láthatjuk a kiválasztott modell és a tartozékok összértékét.
Korábban nem említettem, de fontos lehet, hogy minden gyártmánynál az árak tájékoztató jellegűek – hogy biztosak legyünk, minden esetben konzultáljunk márkakereskedővel. A nyílra kattintva megjelenik részletezve, mit választottunk. Ezt ugyanúgy mint az előző esetekben megoszthatjuk, emailben elküldhetjük akár a szalonba, kívánságlistára helyezhetjük vagy kinyomtathatjuk.
A Honda importőri honlapján is ugyanez a helyzet. Az ő rendszerük a márkakereskedőktől is ide hozza át az érdeklődőt a modell kiválasztása után – ami most példaként legyen az NC750X. Felső sorban az áttekintés és műszaki adatok után találjuk a konfigurátort.
Ebben az esetben is – japán, távol-keleti gyártó lévén – csak a modellt és ebben a példában a sebességváltó variánst (jelen esetben legyen DCT duplakuplungos), illetve a színt adhatjuk meg első körben.
Ami most nem látszik, hogy a képernyő alján (lefelé görgetve) a részletes műszaki adatok alatt van a felszereltségi csomagok és a kiegészítők listája. Figyelmet igényel a művelet, mert egy-két tétel több helyen szerepel – a csomagok között és más pontok alatt is.
Majd következik az összesítés. A képet természetesen (illetve a képen bemutatott motorkerékpárt) körbeforgathatjuk, az árkalkulációt kinyomtathatjuk, megoszthatjuk, jelentkezhetünk tesztvezetésre majd a döntésünket írásba foglalhatjuk az általunk választott márkakereskedőnél.
Ezek a konfigurátorok tehát valóban sokat segítenek abban, hogy igényeink és pénztárcánk lehetőségeinek figyelembevételével megtaláljuk, melyik lesz a mi motorunk. Miden esetben nagyon fontos azonban, hogy rajtuk kívül is tájékozódjunk, próbáljuk ki a kiszemelt motorokat. Így hozhatjuk csak meg a legmegfelelőbb döntést, hogy a következőkben valóban önfeledten élvezhessük a motorozás adta szabadságot.
A bemutatott márkák, típusok és felszereltségek véletlenszerűen kerültek kiválasztásra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »