A többszörös Isle of Man TT, Supersport, Daytona 200 és British Supersport Championship győztes Daytona 675 alapjaira épülő fejlesztés készen áll arra, hogy tovább öregbítse a brit gyártó hírnevét. A figyelem fókuszában levő Moto2 valamennyi gépe ugyanolyan erőforrással fut – ezeket pedig hamarosan már a Triumph fogja szállítani. A remek lehetőség nagy nyomás is egyben: itt nem lehet hibázni.
A Street Triple közúti változatának 765 köbcentiméteres blokkja 121 lóerő és 77 newtonméter leadására képes. Ezt a mérnökök a megváltoztatott befecskendezéssel és néhány elektronikai korlát kiiktatásával 131 lóerőre tornázták fel 59 Nm nyomaték leadása mellett. A gyáritól eltérően titánium szelepeket kapott, amelyek szívó- és kipufogó oldalon is nagyobbak. Ezen felül csúszókuplunggal-, valamint átdolgozott generátorral és leömlővel szerelték fel a teljesítményfokozás érdekében.
Pontos számokat még nem lehet tudni, de a Triumph már rendelkezik minimum 34 csapatra szóló megrendeléssel, ami legalább 150 erőforrást jelent. A gyártás a Triumph már meglévő gyáraiban fog zajlani Angliában és Thaiföldön. A kész blokkokat pedig a spanyol ExternPro cégnek fogják leszállítani. Ők felelnek majd az összeszerelésért és a karbantartásokért – hasonlóan, mint a Honda által gyártott motorok esetében.
Nagyon hosszú az út a rajtrácson való felsorakozásig, rengeteg munka és tesztelés van még hátra. A legprofibb mérnökökből összeválogatott csapat feladata, hogy növeljék a maximális teljesítményleadást, illetve, hogy a lehető leghamarabb érje el azt a blokk. Az ilyen és ehhez hasonló fékpados tesztekből még rengeteg várható az elkövetkezendő hónapokban. Ezzel párhuzamosan megkezdődött a csapatok és váztervező mérnökök tájékoztatása is, akiknek az új erőforráshoz szükséges vázak kialakítása lesz a feladat. A legnagyobb különbség a Honda motorokhoz képest a váz és az erőforrás csatlakozási pontjaiban lesz, ami remélhetőleg több kihívásra szomjazó mérnököt fog ebbe a sorozatba csábítani.
A Triumph azt is hangsúlyozta, hogy vázbeszállítóként egyelőre nem terveznek megjelenni ebben a sorozatban, valamint saját csapatot sem indítanak. Az erőforrás tesztelések már javában zajlanak, néhány elkészült blokk közül egyet már beépítettek egy módosított 2009-es Daytona 675-be. A visszajelzések rendkívül pozitívak, impresszív középtartományról, közvetlen és remekül adagolható gázreakciókról szólnak a beszámolók.
Szépen muzsikál a módosított háromhengeres
A márka számára tehát remek színpad lesz a Moto2, sikeres szerepléssel és jó marketing csapattal a háttérben ez a közútra szánt motorok eladásában is komolyan visszaköszönhet.
Egy motornak a teljes futam alatt hoznia kell az elvárt teljesítményt. Óriási szerep hárul tehát a blokk tartósságára és a versenykörülmények közötti megbízhatóságára. Mivel rengeteg verseny van már a Triumph háta mögött – lásd ManTT vagy Daytona 200 -, képes lehet a cég megbirkózni ezzel a kihívással is. A megbízhatósághoz ráadásul komolyan hozzátartozik a gumifogyasztás is. Az egy hengerrel kevesebb, teljesen más teljesítménygörbével rendelkező motor esetén az eddigitől eltérő terhelést fog kapni a papucs, ami a gumibeszállítókat is fejtörés elé állíthatja.
A Moto2 széria presztízse megkérdőjelezhetetlen: a legtöbb MotoGP versenyző megfordult a középső osztályban. A vérfrissítésnek köszönhetően továbbra is biztosított a Moto2 szerepe, mint a közvetlen előszoba a versenyzőknek a Királykategória előtt. Mi már kíváncsiak várjuk, hogy az új fejlesztés hogyan fog muzsikálni a versenypályákon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »