Térjünk hát vissza a teljesen gyári állapotú Urban G/S-re. Hiszen a futóműves kitérő előtt számos tulajdonságát nem veséztük még ki – és ezekből van olyan, amiben megint csak nincs teljes egyezés a Scrambler verzióval.
Az erőforrás ugyanúgy az utolsó generációs lég-olaj hűtéses BMW boxer Euro4 normához igazított változata. 110 lóereje és 116 newtonméternyi forgatónyomatéka nagyon kellemes társsá teszi akkor is, ha csak úgy krúzolgatunk alacsony fordulaton – de akkor sem jön zavarba, ha egy jobb szerpentinen tényleg meg akarjuk tépkedni a szarvát. Nagyon kellemesen szedi a lábát, közben pedig hihetetlen hangorgia árad belőle. A Scramblernél el voltam alélva az ott felár nélküli Akrapovič dobok hangján – na most az a helyzet, hogy sokkal az Urban G/S orgánuma sem marad el mögötte.
Nyilván azoknak, akik még soha nem motoroztak boxer erőforrással, a finom vibrációk okozhatnak meglepetést, ahogy a gázadásra klasszikusan jobbra billenő motor is vicces tud lenni. Utóbbi jelenség a főtengely gerjesztette erőhatásoknak köszönhető, és persze menet közben legfeljebb az első fél órában lesz észrevehető. A motor azonban pontosan ettől a blokktól ÉL oly módon, ahogy kevés társa a jelenleg kaphatóak közül – és számomra ezért különösen szerethető. Kellemes fogyasztás, igazán élvezetes menetteljesítmények és csodás hang – nem tudok visszafogottabban fogalmazni: én imádom így ahogy van.
Miért érdemes bárkinek is egy BMW R nineT Urban G/S mellett letennie a voksát? Egyrészt kap egy szép és egy jó motort. Amelynek tisztában kell lenni a kompromisszum szükségletével is. Ez ugyanis nem egy interkontinentális utazómotor, nem kemény terepgép és nem városi robogó. Mégis – hogy hozza a nevét is – elboldogul egy metropolisz forgalmában ha kell – a hidraulikus kuplung nem csinál baloldali Popeyt belőled. A csomagolás leginkább egy jó nagy nyeregtáskával lehetséges, de egy személy akár hosszabb útnak is simán nekiindulhat vele.
A mini lámpaidom némileg több szélvédelmet biztosít egy tök csupasz motornál, így akár egy autópályás menetnek is nekivághatsz vele – persze ésszerű, visszafogott sebességekkel. A szerpentineken zseniálisan jól érzi magát. Legvégső esetben pedig gyári állapotában is elhagyhatod a burkolt utakat – nem varacskolni, de szép helyeket felkeresni még alkalmas. A hangja pedig az összes felsorolt helyszínen garantáltan gyönyörű lesz! Egy szó mint száz az Urban G/S egy jól használható, kellemes motor.
Végül de nem utolsósorban pedig a motor az esztétikus megjelenése mellett valóban méltó emléket állít a bajor gyár talán leghíresebb, és a márka kétkerekű divíziója számára sorsfordító jelentőségű modellnek. Egy legendás előd méltó megjelenésű és 21. századi technikájú utódja a mai követelményekhez igazítva – külcsínéhez és belbecséhez viszonyítva reálisnak nevezhető áron. És ha akarod, majdnem igazi terepmotort is faraghatsz belőle!
A pontozással és kategóriánkénti szöveges értékeléssel folytatjuk. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »